Bläddra

Bli en varumärkesbyggare : verktygslåda och tips från framgångsrika företagare

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen

Bli en varumärkesbyggare : verktygslåda och tips från framgångsrika företagare

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Köp här
Genom att medvetet bygga upp ett tydligt varumärke skapar du en tillgång som ditt bolag kan tjäna mycket pengar på. Det finns inga garantier men genom att följa den metod och de råd som förmedlas i den här boken mångfaldigar du era chanser att lyckas växa.
Se den här boken som en verktygslåda för arbetet med bolagets varumärke. Den beskriver grundprinciperna för att bygga upp ett tydligt varumärke och ger dig en tydlig steg-för-steg-metodik. Den visar dessutom hur det praktiskt kan gå till genom inspirerande intervjuer med 14 framgångsrika entreprenörer inom allt från läppstift till värmepumpar. Läs om Matrisen, Debaser, Thermia, FACE Stockholm, Arn Magnusson, Erik Lallerstedt, BIG BAG, Hyper Island, Sundins Skogsplantor, Singelringen, KRAV, Espresso House, SACHAJUAN och Hugo.

Läs mer
Det är enkelt att bygga upp och renodla sitt bolags varumärke, och behöver inte bli särskilt kostsamt. Det viktigaste är att bestämma sig, och att agera långsiktigt och envist. Och oavsett i vilken bransch du är verksam, oavsett om ditt bolag är ett enmansföretag eller har många anställda, finns allt stöd och all den erfarenhet du behöver för att komma igång i den här boken.

Om författarna
Lars Carlén är copywriter och utbildare på Dramatrix. Han har många års erfarenhet av att arbeta med varumärkeskommunikation och digitala medier. Han anlitas ofta för att skriva kundcase som på ett mänskligt, konkret och övertygande sätt visar varumärkens löften. Han har tidigare skrivit Varumärket på Internet.

Richard von Essen är sedan 1980-talet konsult inom varumärkesrelaterade frågor. Han identifierar, formulerar och designar nya affärsmönster. Dessutom sitter han i ett fl ertal styrelser för att bidra med ett varumärkesperspektiv.