Bläddra

Facebook och andra sociala medier : handledning för chefer och arbetsgrupper

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Köp här

Facebook och andra sociala medier : handledning för chefer och arbetsgrupper

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Köp här
Handledningen tar upp tre aspekter av ämnet sociala medier:
- Hur kan man som chef/arbetsledare diskutera närvaro på Facebook och andra sociala medier med medarbetare på ett strukturerat och konstruktivt sätt?
- Vad bör man tänka på om/när företaget/organisationen ska formulera en policy för sociala medier?
- Vilken typ av kommunikation och marknadsföring i sociala medier kan gagna företaget/organisationen?
Vilka aspekter för man tänka på? Vad är en rimlig nivå som håller över tid?


Alla tre aspekterna är kopplade till företagets/organisationens varumärke och värderingar. Hur vill man bli sedd?


Boken är tänkt att fungera som en enkel handledning för chefer och ett diskussionsunderlag för arbetsgrupper. Därför finns här ett antal citat från Facebook. De fungerar som bränsle i ett strukturerat samtal i en arbetsgrupp om vad som är ok att skriva på Facebook och i andra sociala medier som bloggar - eller att twittra om.