Bläddra

Lyckas på Amazon : bli framgångsrik på världens största e-handelsplats

Kategorier: E-handel: affärsaspekter Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden

Lyckas på Amazon : bli framgångsrik på världens största e-handelsplats

Kategorier: E-handel: affärsaspekter Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Köp här

Vad har gjort Amazon till den enskilt största e-handelsaktören i världen? Hur ser deras distributionslösning ut och vilken typ av data kan du använda för att analysera och utveckla din försäljning? 

Lyckas på Amazon ger en heltäckande bild av hur Amazon fungerar och vad som krävs för att nå framgångsrik försäljning på världens största e-handelsplattform. Lär dig hur du kan använda algoritmerna till din fördel, hur du behåller kontroll över ditt varumärke och dina produkter och låter Amazon arbeta för dig och inte mot dig. 

I boken får du alla verktyg du behöver för att göra en lyckad lansering och expansion på Amazon, vad du kan göra för att sticka ut i havet av produkter och vilka fallgropar du ska undvika. Boken ger svar på frågor som: Varför ska jag finnas på Amazon? Hur använder jag data för att utveckla min affär? Hur ska jag göra för att ranka bra på utvalda sökord och hittas av kunden på Amazon?

Med konkreta framgångsexempel från verkligheten och aktuell statistik får du nycklarna till hur Amazon blir säljarens bästa vän. Författaren delar också med sig av sin personliga Amazonresa med fem egna varumärken på e-handelsjätten och erfarenheter från 10 års framgångsrik försäljning på Amazon. 

Det här är en bok för såväl stora som små företag som säljer produkter online, eller vill börja sälja produkter online och är nyfiken på vilken roll Amazon kan spela i ens strategi. Oavsett etablerad e-handlare eller nybörjare. Det är också en bok för de som jobbar med digital marknadsföring på exempelvis mediabyråer och utbildare inom digital marknadsföring och e-handel. 

Boken är också användbar för privatpersoner som drömmer om att få bli sin egen, styra sin egen arbetstid och att lyckas med sitt eget varumärke.

 

Carl Helgesson är en av Nordens ledande Amazonexperter med över 10 års erfarenhet av att hjälpa andra att lyckas på Amazon. Han är en av grundarna till Rankona Mazon, den ledande strategiska byrån inom ranking, sökordsoptimering och försäljning på Amazon. Han driver även den hyllade Komplett Nordisk Amazon Akademi (KNAA), marknadens mest kompletta Amazon-utbildning. Carl föreläser regelbundet om möjligheterna och utmaningarna med Amazon och är känd från bl.a. SVT:s Ekonomibyrån, Dagens Media, Dagens Industri, Breakit och Sveriges Radio, för att nämna några. Du kan även höra honom i Amazonpodden Nordisk Amazon Akademi.