Bläddra

Virusmarknadsföring

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring

Virusmarknadsföring

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Köp här
Vi älskar att dela med oss. Denna enkla princip är grunden för all virusmarknadsföring. Tekniken bygger på att människor självmant väljer att sprida vidare reklambudskap. Inte för att de får betalt för det - utan för att materialet är så starkt i sig självt. Genom att väcka känslor, engagera eller uppröra har effektiva viruskampanjer möjlighet att nå en miljonpublik på rekordtid.

Men hur skapar du en viruskampanj? Vad behöver du tänka på? Hur vet du när du har lyckats? Och vad skiljer denna typ av marknadsföring från andra tekniker? Den här boken ger dig svar på alla vanliga frågor.
Steg för steg går författaren igenom byggstenarna för framgångsrik virusmarknadsföring. Med van hand lotsar han dig genom kampanjarbetets olika faser: Från den första analysen, den kreativa processen och lanseringen till genomförande och uppföljning. Läs också om verkliga viruskampanjer i en rad inspirerande case.

Om författarna
Emil Holmström är prisbelönt copywriter och författare. Han arbetar för närvarande på en reklambyrå i Stockholm, och har tidigare skrivit flera böcker om kommunikation i digitala medier. Emil är också författare till språkböckerna "Om ett ord" (Bokförlaget DN) och "Om ett ord 2" (Forum).