Bläddra

Det goda värdskapet : konsten att få människor att känna sig välkomna

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
Köp här

Det goda värdskapet : konsten att få människor att känna sig välkomna

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
Köp här
Det krävs insikt för att behärska konsten att få andra att känna sig välkomna. Det krävs förståelse för vad det betyder att mötas. På ett underhållande sätt, med många goda exempel, åskådliggörs begreppet värdskap. Värdskap må vara universellt på många plan, men det är också något högst individuellt. Ur bokens beskrivningar av situationer där man lätt kan känna igen sig växer en förståelse fram för vad det betyder att mötas, oavsett om det handlar om individnivå eller möten mellan institutioner, serviceföretag eller till och med länder. Det krävs en insikt för att behärska konsten att få andra att känna sig välkomna. DET GODA VÄRDSKAPET kom ut för första gången 2002 och blev en formidabel succé. Boken har översatts till engelska, norska, danska och holländska och mött läsare över hela världen, antingen direkt eller som komplement till en föreläsning inför tusentals anställda och deras ledare. Det krävs en insikt för att behärska konsten att få andra att känna sig välkomna. Jan Gunnarsson föreläser om värdskap i Sverige och internationellt och Olle Blohm är fri skribent.