Bläddra

Idéagenten : en handbok i att leda kreativa processer

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Köp här

Idéagenten : en handbok i att leda kreativa processer

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Köp här
Idéagenten är en handbok i att leda kreativa processer för personer som vill ta en aktiv ledarposition i all sorts utvecklingsarbete. Boken kombinerar det kreativt vilda med rationellt strukturerade metoder och presenterar en omfångsrik och beprövad verktygslåda för läsaren. Från att diskutera hur man identifierar kärnan i ett problem, till beskrivningar av kreativa metoder och urvalstekniker – boken är helt enkelt en steg-för-steg guide till att bygga innovativa koncept för marknaden. Fylld av inbyggda övningar och exempel från författarnas uppdrag i hela världen, så är denna handbok den ideala arbetskamraten för alla typer av innovatörer. Idéagenten används flitigt i olika företagssammanhang och som kurslitteratur på både svenska och utländska universitet Serientreprenörerna Jonas Michanek och Andréas Breiler startade sitt företag Idélaboratoriet år 2000. De anlitas idag som experter och inspiratörer på den internationella scenen för kreativitet och innovation. Kunderna finns i alla världs¬delar som t.ex. Sony, Ericsson, Tetra Pak, Carlsberg, Hyper Island New York, Nordic Choice Hotels och staden Medellin i Colombia som gått från att vara världens farligaste stad till att bli utnämnd till världens mest innovativa stad 2013. ”Efter att ha läst den här boken vill jag bara säga: Välkom¬men till kreativitetens, idéernas och möjligheternas värld. Idéagenten är en bok som man blir både klok och glad av.” Uffe Elbæk fd Dansk kulturminister, grundare av Kaopiloterna. Jag är imponerad av alla de praktiska processförslag som finns i boken. Idéagenten ger en konkret handledning för hur vi i kreativitetens tidsålder kan ta oss in genom fönstret till möjlighetsrummet.” Leif Edvinsson Professor, Intellektuellt Kapital, Lunds Universitet, Ekonomihögskolan, VD för Universal NetworkingIn¬tellectual Capital och Global Brain of the Year 1998.