Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Category management för inköp presenterar en stegvis process för effektiv implementering av category management, som kan tillämpas direkt i företaget.
Boken innehåller praktiska exempel och konkreta verktyg som tydligt visar hur man:
• snabbt och tydligt analyserar komplexa sourcingsituationer
• förstår specifika marknader för olika spendkategorier
• optimalt tillämpar quick wins för omedelbara resultat
• utvecklar och implementerar innovativa och kreativa categorymanagement-baserade strategier.
Category management för inköp är nödvändig för alla som påverkas i arbetet med category management, oavsett om du är inköpare, kategoriledare, inköpschef, projektledare eller verksamhetschef. Boken är också värdefull för dig som arbetar som säljare – så att du bättre förstår hur strategiskt inköp fungerar och hur en modern inköpare tänker.