Bläddra

En handbok för medarbetare : du, ditt jobb, ditt liv

Kategorier: Hälsa, relationer och personlig utveckling Karriär och framgång Självhjälp och praktiska råd
Köp här

En handbok för medarbetare : du, ditt jobb, ditt liv

Kategorier: Hälsa, relationer och personlig utveckling Karriär och framgång Självhjälp och praktiska råd
Köp här
Varje år publiceras det mängder av böcker som fokuserar på chefs- och ledarskap. Denna bok vänder sig istället till alla medarbetare; till alla personer som befinner sig i, eller vill in i, arbetslivet. Syftet är att ge handfasta råd om man till exempel vill känna sig mer trygg i sina nuvarande arbetsuppgifter, bli effektivare eller finna ett mer utmanande arbete. Vår grundidé är att du lyckas bättre som medarbetare genom att: - Lär känna dig själv! Genom självinsikt och självkän-nedom får man reda på vad som motiverar en, något som i sig är en förutsättning för att hitta rätt jobb och för att gilla sitt jobb. - Gilla jobbet och gör jobbet bra! För att kunna göra ett bra jobb är det en förutsättning att man gillar sitt jobb. Själva kärnan i att utmana sig själv och utvecklas som medarbetare är att göra sina nuvarande arbetsuppgifter bra, något som kräver tydliga mål, effektivitet, smarta arbetssätt och tydlig kommunikation. Processen för att hitta och få ett lämpligt jobb behandlas också i boken. - Gå hem! Balans i tillvaron är en förutsättning för att må bra och prestera fullt på jobbet. Därför är det viktigt att du efter en tillfredsställande dag på jobbet också lär dig koppla av och koppla bort.