Bläddra

Ett reklamlandskap i förändring. SOU 2018:1. Konsumentskydd och tillsyn i en digitaliserad värld : Betänkande från Utredningen om ett reklamlandskap i förändring

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Juridik Lagstiftning om underhållning och media Marknadsrätt Reklam och annonsering Särskilda rättsområden
Köp här

Ett reklamlandskap i förändring. SOU 2018:1. Konsumentskydd och tillsyn i en digitaliserad värld : Betänkande från Utredningen om ett reklamlandskap i förändring

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Juridik Lagstiftning om underhållning och media Marknadsrätt Reklam och annonsering Särskilda rättsområden
Köp här
Stora förändringar i reklamlandskapet har skett under de senaste åren men ger dagens reklamregelverk ett tillräckligt och ändamålsenligt skydd för konsumenterna?

Utredningen konstaterar att det i sig inte finns några egentliga brister i den nuvarande marknadsföringsrättsliga regleringen. Däremot anser utredningen att Konsumentverket bör ges skarpare tillsynsverktyg, bland annat en möjlighet att genomföra kontrollköp under dold identitet. Det kan också finnas behov av nya former av tekniska lösningar för att Konsumentverket ska kunna bedriva en aktiv och effektiv tillsyn i den digitala miljön.

Särskild utredare: Gunnar Larsson