Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Tvärvetenskap
Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet. Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.