Bläddra
Sökresultat för Mats Alvesson... Rensa filter?
Köp här

Isbn: 9789144008462

Utgivningsår:19990601

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Mats Alvesson, Ann-Sofie Köping Olsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Denna bok ger ett inträngande och levande porträtt av reklamarbete, reklambyråer och kundrelationer i reklambranschen. Den är baserad på en djupstudie av en reklambyrå samt intervjuer med företrädare för andra byråer och centralt placerade företrädare för branschen. Boken tar upp arbetssätt, reklambranschens kultur,…
Köp här

Isbn: 9789144100043

Utgivningsår:19930101

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: EA

av:Mats Alvesson, Martin Blom, Andreas Jansson

Kategorier: Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Under de senaste tjugo åren har allt fler chefer och medarbetare i svenska organisationer börjat svänga sig med ordet värdegrund. Detta huvudsakligen svenska begrepp har blivit lika vanligt som gratis kaffe på arbetsplatser runt om i landet. Men värdegrundsarbete är inte oproblematiskt. Det leder inte bara, om ens…
Köp här

Isbn: 9789180203814

Utgivningsår:20210901

Utgivare: Fri Tanke förlag

Mediatyp: EA

av:Mats Alvesson, Jörgen Sandberg

Kategorier: Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap
Boken tar upp och konfronterar dominerande och alternativa synsätt på samhällsvetenskaplig forskning genom en metaforansats. Den beskriver en rad förhållanden som till exempel forskarkollektiv, forskaridentitet, syn på design, data, tolkning och skrivande, och pekar på hur vi kan undgå låsande konventioner och tänka…
Köp här

Isbn: 9789144155227

Utgivningsår:20220310

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Mats Alvesson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Dagens samhälle utmärks av grandiosa självbeskrivningar och anspråk i stor skala. Individer, yrkesgrupper och organisationer ägnar allt mer kraft åt att förse tillvaron med en guldkant. Detta samtidigt som kampen om godbitarna – yrkespositioner, utbildning och konsumtion – i allt högre grad handlar om ett…
Köp här

Isbn: 9789147086245

Utgivningsår:20060703

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Mats Alvesson, Ola Bergström, Piero Colla, Hervé Corvellec, Lars Engwall, Lena Gerholm, Sten Jönsson, Dan Kärreman, Rolf Lundin, Alf Rehn, Miriam Salzer Mörling, Emma Stenström, Jeanette Wetterström

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Vad innebär det att arbeta med en avhandling? Varför blir detta arbete en sådan viktig del av identiteten? Hur resonerar handledare? När och för vem blir avhandlingen ett livsverk? I boken reflekterar ett antal aktiva forskare över avhandlingsskrivande, inträdet i forskarkollektivet och självständig forskning. Den är…
Köp här

Isbn: 9789144064383

Utgivningsår:20030606

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: EA

av:Mats Alvesson, Stanley Deetz

Kategorier: Forskning och informationshantering Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Vetenskapsmetod
Kritiskt tänkande brukar hävdas vara centralt i all akademisk verksamhet. En huvuduppgift för samhällsvetenskapen är att kritiskt undersöka sociala institutioner, idéer och praktiker. Flertalet tunga samhällsvetenskapliga forskare omfattas också av en kritisk ambition, exempelvis Habermas, Foucault, Bourdieu och…
Köp här

Isbn: 9789144144832

Utgivningsår:20220303

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC