Bläddra

40 steg av tro

Kategorier: Andaktsböcker Aspekter av religion Böner och liturgi Filosofi och religion Kristendom Religion och tro
Köp här

40 steg av tro

Kategorier: Andaktsböcker Aspekter av religion Böner och liturgi Filosofi och religion Kristendom Religion och tro
Köp här
En andaktsbok över 40 dagar där Anders delar sina erfarenheter av hur bönen och Bibeln kan bli verktyg för ett spännande liv.

Det stora sker oftast i det lilla, långt från strålkastarna och där ingen ser. Mose fick sin kallelse vid en brinnande buske, Jesaja såg Guds tron, Johannes fick sin uppenbarelse på Patmos. Erfarenheten av ett växande trons liv med Gud skedde i ensamhet, men skulle påverka miljoner människor i det offentliga.

Tillsammans kommer vi ta 40 steg närmare Jesus, samtidigt som vi utforskar vad Bibeln, bön och det fördolda livet handlar om. I varje avsnitt finns det några frågor som man kan reflektera över för att växa i sin tro. Låt boken få bli ett verktyg för dig personligen, tillsammans med din familj, vänner eller din smågrupp för att utforska allt Gud har förberett.



Anders Olsson har arbetat som evangelist och pastor i mer än 30 år, och har bland annat fått leda en kyrka i Göteborg, Connect Church, till att varje helg samla närmare 1 000 människor. Han är ny pastor och föreståndare i Pingstkyrkan Värnamo. Detta är hans andra bok.





”Jag uppskattar Anders passion för bön och för att att se människor växa i sin relation till Gud och till varandra. Jag är övertygad om att denna bok kommer berika din vandring med Gud.” – Andreas Nielsen, Lead Pastor Hillsong Church Sweden

”Jag vill å det varmaste rekommendera Anders Olssons nya bok 40 steg av tro! Bokens innehåll genomsyras av Anders passion för att utrusta och ge verktyg till varje kristen att leva ett hängivet Jesusliv. Texten som andas tro är lättläst, målande och djuplodande på samma gång och ger många ’aha upplevelser’. Jag tror Anders ’40 steg’ kommer att bli till stor inspiration för många i vårt avlånga land!” – Hans Weichbrodt, inspiratör Oasrörelsen

”På ett enkelt men ändå utmanande sätt kommer den här boken vara en hjälp för den enskilde personen eller gruppen som vill utvecklas i sin tro och ta steg i rätt riktning. Det vardagliga språket gör boken lättläst och de utmanande frågorna i slutet av varje kapitel kommer att bli till nytta. Genomgående utmanas man även till ett kontinuerligt böneliv vilket lägger en stabil grund för tillväxt.” – Mats Särnholm, föreståndare Pingstkyrkan Västra Frölunda

”Anders Olsson är en av mina bästa vänner. Han är också en av Skandinaviens ledande pastorer och församlingsbyggare. Gör dig redo att ta emot erfarenhet, insikt och mängder av praktisk tillämpning som kan bygga upp ditt liv.” – Per-Johan ”PJ” Stenstrand, Senior Pastor Lifecenter Church

”En fullträff, 10 av 10 möjliga. Anders för oss genom 40 kapitel som bär kraft att förvandla den torraste öken till ett blomstrande, livfullt och bördigt landskap. Läs den, lev den och ge den vidare.” – Sebastian Stakset, evangelist

”Anders tror på människor och ser potential i andra. Anders har under flera årtionden varit en nyckelperson i svensk pingströrelse då han tillsammans med sin fru Camilla har flyttat fram positionerna och hjälpt andra att tänka större. Den här boken innehåller visdom och nycklar för din tillväxt. Jag vill varmt rekommendera alla att läsa den.” – Tigleth Malkey, riksevangelist Pingst