Bläddra

Kläder, shopping och flärd : modebranschen i Stockholm 1945-2010

Kategorier: Detalj- och grossisthandel Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Kommersiell konst och design Konst Konsumtion och konsumism Modedesign och textilformgivning Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor
Köp här

Kläder, shopping och flärd : modebranschen i Stockholm 1945-2010

Kategorier: Detalj- och grossisthandel Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Kommersiell konst och design Konst Konsumtion och konsumism Modedesign och textilformgivning Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor
Köp här
KLÄDER, SHOPPING OCH FLÄRD ger en helhetsbild av modebranschens komplexa förändring i Stockholm från andra världskriget fram till i dag. Det är berättelsen om boutiquer, om NK:s historia som modeledande varuhus och inte minst om Hennes & Mauritz betydelse för branschens utveckling. Boken är också den första sammanhängande studien över hur svensk beklädnadsindustri försvann och hur kedjeföretagen växte fram. Den röda tråden i framställningen utgörs av hur de centrala aktörerna inom tillverkning och handel med kläder i Stockholm arbetade med mode.