Bläddra

Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2007

Köp här

Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2007

Köp här
Mediebarometern är en årlig räckviddsundersökning, som avser att belysa hur stor andel av den svenska befolkningen som en genomsnittlig dag under respektive år har tagit del av ett antal enskilda medier: radio, TV, text-TV, video/dvd, bio, ljudkassett, CD, mp3, datorspel, morgontidning, kvällstidning, vecko månadstidning/tidskrift, reklam samt medieanvändning på Internet och i mobiltelefonen. Syftet är att beskriva tendenser och förändringar i människors nyttjande av massmedier. Undersökningen bygger på telefonintervjuer till ett slumpmässigt urval av befolkningen mellan 9-79 år. Urvalet 2007 omfattar kring 4 200 personer. Mediebarometern genomfördes första gången 1979 och har sedan genomförts varje år. NORDICOM vid Göteborgs universitet har sedan 1994 ansvar för undersökningen.