Bläddra

Språklärarboken : pedagogiska och metodiska idéer i språkundervisningen – för språklärare som vill variera, inspirera och individualisera

Köp här

Språklärarboken : pedagogiska och metodiska idéer i språkundervisningen – för språklärare som vill variera, inspirera och individualisera

Köp här
Språklärarboken är en tidsbesparande bok, som varje språklärare har nytta av. Språklärare som vill inspirera, individualisera och variera behöver ständigt nya idéer, som fungerar i praktiken. Det gör de i denna idébok, som bygger på välgrundade erfarenheter av mer än 30 års undervisning av barn, ungdomar och vuxna, skriven av två lärare som kan sitt yrke. Efter författarnas föredrag runt om i Sverige har det alltid funnits ett enormt sug efter dessa tips, tävlingar och lekar. Nu har de samlat dem i denna idébok. Tipsen i Språklärarboken kan tillämpas på alla språk och på alla nivåer från grundskola till gymnasium inklusive komvux, folkhögskola och studieförbund. Språklärarboken ger många förslag på varierande muntliga och skriftliga arbetssätt under lektionerna, till exempel hur man inleder och avslutar lektionen, vad som påverkar klimatet i lektionssalen, hur man delar in i grupper, roliga lekar och tävlingar, tips på hur man kan arbeta med specifika ordfält med mera. Den ger också många detaljrika teckningar och konkreta arbetsblad lämpliga för kommunikativa övningar. Språklärarboken är trevligt illustrerad av Heléne Bencker. Ulla Britta Persson är filosofie magister i språk. Hon har en gedigen karriär som språklärare och författare av läromedel, t.ex. storsäljarna Un Air-serien, Viel Spaß, Viel Freude, Fiesta för gymnasiet, komvux, folkhögskola, studieförbund och Salut-serien för årskurs 6–9. Samma författare har också skrivit den populära repetitionsboken i spanska ¡Refresca el español! ISBN 978-91-977045-0-2, utgiven på Pilebooks Publications. Eky Swedenborg är filosofie doktor i franska och har lång erfarenhet som språklärare och läromedelsförfattare. Hon är medförfattare till Un Air-serien, Salut !, Au boulot ! m.m.