Bläddra
Sökresultat för Arvid Janson... Rensa filter?

av: Arvid Janson, Niklas Laninge

Kategorier: Beteendeekonomi Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Kognitiv psykologi Nationalekonomi Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap
Beteendeekonomi, eller nudging, är ett område som blir allt större inom psykologi, ledarskap och företagande. Oavsett om målet är att få människor att godkänna organdonation, öka ditt företags närvaro på sociala medier eller att få kunder att välja grön el handlar nudging om att göra det så enkelt som möjligt för…
Köp här

Isbn: 9789127819191

Utgivningsår: 20170918

Utgivare: Natur & Kultur Akademisk

Mediatyp: BB

av: Arvid Janson, Niklas Laninge

Kategorier: Behaviorism, beteendeteori Bildbehandlingsprogram Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Informationsteknik Internetmarknadsföring Psykologi Psykologiska teorier, skolor och synsätt Samhälle och samhällsvetenskap Webbdesign
Hur får vi människor att klicka på våra annonser, köpa våra varor och använda våra appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och…
Köp här

Isbn: 9789127824454

Utgivningsår: 20190823

Utgivare: Natur & Kultur Allmänlitteratur

Mediatyp: BB

av: Arvid Janson, Niklas Laninge

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Varför fastnar du timtals i sociala medier? Och varför är godiset placerat i kassan? I Beslutsfällan redogör beteendevetarna Niklas Laninge och Arvid Janson för hur du påverkas utan att veta om det och hur du kan bli medveten om de dolda fällorna. Det här är en bok för alla som vill leva ett smartare liv och få ökad…
Köp här

Isbn: 9789188659583

Utgivningsår: 20180906

Utgivare: Volante

Mediatyp: BC

av: Arvid Janson, Niklas Laninge

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap
Beteendeekonomi, eller nudging, är ett område som blir allt större inom psykologi, ledarskap och företagande. Oavsett om målet är att få människor att godkänna organdonation, öka ditt företags närvaro på sociala medier eller att få kunder att välja grön el handlar nudging om att göra det så enkelt som möjligt för…
Köp här

Isbn: 9789127823747

Utgivningsår: 20180317

Utgivare: Natur & Kultur Digital

Mediatyp: AN

av: Arvid Janson, Niklas Laninge

Kategorier: Behaviorism, beteendeteori Bildbehandlingsprogram Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Informationsteknik Internetmarknadsföring Psykologi Psykologiska teorier, skolor och synsätt Samhälle och samhällsvetenskap Webbdesign
Hur får vi människor att klicka på våra annonser, köpa våra varor och använda våra appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och…
Köp här

Isbn: 9789127824461

Utgivningsår: 20190823

Utgivare: Natur & Kultur Digital

Mediatyp: EA

av: Arvid Janson, Niklas Laninge

Kategorier: Beteendeekonomi Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Kognitiv psykologi Nationalekonomi Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap
Vad är det som driver (eller hindrar) ett beteende? Hur kan man använda detta rent praktiskt? Att ge människor en knuff i den riktning man vill att de ska ta att till exempel köpa de ekologiska bananerna, godkänna organdonation eller följa oss på sociala medier är en växande trend. Beteendeekonomi, eller nudging, är…
Köp här

Isbn: 9789127819207

Utgivningsår: 20170916

Utgivare: Natur & Kultur Digital

Mediatyp: EA