Bläddra
Sökresultat för Maria Grafström... Rensa filter?

av: Tommy Borglund, Hans De Geer, Magnus Frostenson, Lin Lerpold, Sara Nordbrand, Emma Sjöström, Susanne Sweet, Karolina Windell, Maria Grafström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Hållbar utveckling för företag Management och företagsledning
Köp här

Isbn: 9789152350461

Utgivningsår: 20171026

Utgivare: Sanoma Utbildning

Mediatyp: BC

av: Anna Cregård, Erik Berntson, Stefan Tengblad, Pia Andersson, Eva Bejerot, Lisa Björk, Fredrik Bååthe, Mikael Cäker, Lotta Dellve, Nomie Eriksson, Tina Forsberg Kankkunen, Maria Grafström, Annika Härenstam, Hans Lindgren, Margareta Oudhuis, Sven Siverbo, Johanna Stengård, Sabrina Thelander, Ewa Wikström, Johan Åkesson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Några av Sveriges främsta ledarskapsforskare ger i denna bok ökad kunskap för att förstå, styra och hantera organisatorisk komplexitet. Chefer i komplexa organisationer behöver hantera osäkerhet och överraskande händelseförlopp för att organisationen ska fungera väl. Det kräver att cheferna har förståelse för de…
Köp här

Isbn: 9789127822542

Utgivningsår: 20180421

Utgivare: Natur & Kultur Akademisk

Mediatyp: BB

av: Eva Bejerot, Lisa Björk, Fredrik Bååthe, Mikael Cäker, Lotta Dellve, Nomie Eriksson, Tina Forsberg Kankkunen, Maria Grafström, Annika Härenstam, Margareta Oudhuis, Sven Siverbo, Johanna Stengård, Sabrina Thelander, Ewa Wikström, Johan Åkesson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Några av Sveriges främsta ledarskapsforskare ger i denna bok ökad kunskap för att förstå, styra och hantera organisatorisk komplexitet. Chefer i komplexa organisationer behöver hantera osäkerhet och överraskande händelseförlopp för att organisationen ska fungera väl. Det kräver att cheferna har förståelse för de…
Köp här

Isbn: 9789127824294

Utgivningsår: 20180428

Utgivare: Natur & Kultur Digital

Mediatyp: EA

av: Maria Grafström, Pauline Götheberg, Karolina Windell

Kategorier: Affärsetik och samhällsansvar Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Läs merBoken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen…
Köp här

Isbn: 9789147112319

Utgivningsår: 20150907

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av: Maria Grafström, Anna Jonsson, Oline Stig, Lars Strannegård

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Organisationsteori och beteende
En berättelse om organisering blandar fiktion med organisationsteorins grunder. Boken drivs framåt av vad som händer på det nystartade modeföretaget Mess. Genom skildringen av Mess och människorna i och runt omkring företaget ser vi framgångar, konflikter och utmaningar i organisationsteorins ljus. Mötet mellan den…
Köp här

Isbn: 9789144117898

Utgivningsår: 20170412

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av: Maria Nilsson, Maria Edström, Ingela Wadbring, Kalle Färm, Maria Grafström, Michael Karlsson, Peter Berglez, Lars Nord, Andreas Widholm, Anna Roosvall, Jesper Enbom, Annika Egan Sjölander, Terje Lindblom, Jesper Strömbäck, Dino Viscovi

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Medievetenskap: journalistik Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Redaktionerna är jämställda – men nyheterna ännu mansdominerande. Rapporteringen om brott minskar – tvärtemot vad många tror – sin andel av nyhetsflödet både digitalt och analogt. Politik är överrepresenterat bland de nyheter som delas mycket – och det är de mest hårdvinklade politiknyheterna…
Köp här

Isbn: 9789198063172

Utgivningsår: 20170126

Utgivare: Institutet för Mediestudier

Mediatyp: BC

av: Maria Grafström, Pernilla Petrelius Karlberg, Karolina Windell

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris – man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för…
Köp här

Isbn: 9789186949440

Utgivningsår: 20130924

Utgivare: SNS Förlag

Mediatyp: BC

av: Ulrika Andersson, Jonas Andersson Schwarz, Peter Berglez, Annika Bergström, Eric Carlsson, Monika Djerf-Pierre, Mattias Ekman, Jesper Enbom, Elin Gardeström, Marina Ghersetti, Heike Graf, Maria Grafström, Mia-Marie Hammarlin, Kristoffer Holt, Nicklas Håkansson, Bengt Johansson, Torbjörn von Krogh, Lars Nord, Gunnar Nygren, Tomas Andersson Odén, Ulrika Olausson, Mart Ots, Kristina Riegert, Anna Roosvall, Adam Shehata, Göran Svensson, Ingela Wadbring, Lennart Weibull, Andreas Widholm, Susanne Wigorts Yngvesson, Jenny Wiik, Henrik Örnebring

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Journalistiken har en särskild ställning genom att den speglar sam­hällsutvecklingen samtidigt som den också är med om att forma den. I en tid när informations- och medielandskapen genomgår omvälvande förändringar, är frågor om journalistiken, dess historia, framtid och roll i samhället, viktigare än någonsin. I den…
Köp här

Isbn: 9789144124636

Utgivningsår: 20190816

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av: Mats Benner, Axel Brechensbauer, Maria Grafström, Olof Hallonsten, Anna Jonsson, Mikael Klintman, Mari Kågström, Eugenia Perez Vico, Peter Svensson, Katarina Wadstein MacLeod, Kajsa Lindberg, Sven Widmalm, Johan Östling

Kategorier: Biografier och litteraturvetenskap Biografier, sanna berättelser, essäer etc. Essäer Forskning och informationshantering Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap
Denna essäsamling syftar till att belysa och diskutera hur kunskap förstås och genereras i gränslandet mellan akademi och praktik. I detta gränsland utspelar sig en kamp om kunskap en kamp som ofta färgas av förenklade, extrema bilder av forskaren som antingen isolerad i ett elfenbenstorn eller frivolt minglande på…
Köp här

Isbn: 9789173591454

Utgivningsår: 20190926

Utgivare: Santérus Förlag

Mediatyp: BC

av: Maria Grafström, Pauline Göthberg, Karolina Windell

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Läs merBoken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen…
Köp här

Isbn: 9789147087532

Utgivningsår: 20080404

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av: Tommy Borglund, Hans De Geer, Magnus Frostenson, Lin Lerpold, Sara Nordbrand, Emma Sjöström, Susanne Sweet, Karolina Windell, Maria Grafström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Hållbar utveckling för företag Management och företagsledning
Köp här

Isbn: 9789152360460

Utgivningsår: 20210121

Utgivare: Sanoma Utbildning

Mediatyp: BC

av: Maria Grafström, Pauline Göthberg, Karolina Windell

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Ansvar kan vara betungande men också ärofyllt. Det kan vara något som kommer med en roll, en position, en funktion, med makt, genom engagemang eller något helt annat! I den här boken görs en djupdykning i samhällsvetenskapens syn på och användning av detta mångfacetterade begrepp. Författarna visar på ansvarets kraft…
Köp här

Isbn: 9789147089369

Utgivningsår: 20100531

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av: Anna Jonsson, Maria Grafström, Mikael Klintman

Kategorier: Forskning och informationshantering Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Samhälle och samhällsvetenskap
Det finns en förväntan om att forskare ska samverka i samförstånd med det omgivande samhället för att lösa komplexa problem. Kunskapssamverkan är dock en process som bara delvis präglas av konsensus. När aktörer från olika sfärer möts för att utveckla ny kunskap är det också viktigt att värna sin särart. I detta häfte…
Köp här

Isbn: 9789170613425

Utgivningsår: 20210517

Utgivare: Makadam förlag

Mediatyp: BC