Bläddra
Sökresultat för Pernilla Petrelius Karlberg... Rensa filter?

av:Pernilla Petrelius Karlberg

År 2003 nära fördubblades andelen kvinnor i svenska börsbolagsstyrelser. Hur förklarar de olika aktörerna i nomineringsprocesserna den snabba förändringen? Har de förändrat sitt sätt att arbeta och i så fall hur? Vilka faktorer kan tänkas ha påverkat arbetsprocesserna och diskussionerna inom…
Köp här

Isbn: 9789171509253

Utgivningsår:20031101

Utgivare: SNS Förlag

Mediatyp: BC

av:Daniel Ericsson (red), Helene Ahl, Frederic Bill, Bengt Johannisson, Pernilla Nilsson, Markus Kallifatides, Pernilla Petrelius Karlberg, Elisabeth Sundin

Utgått

Isbn: 9789189300101

Utgivningsår:20040805

Utgivare: Academia Adacta

Mediatyp: BC

av:Pernilla Meyersson, Pernilla Petrelius Karlberg

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Åren 2007-2009 upplevde Sveriges riksbank en berg- och dalbana när det gällde förtroende hos vissa målgrupper, först utskälld och sedan hyllad. Kritiken handlade i mångt och mycket om Riksbankens kommunikation. Riksbanken ansågs kommunicera för lite, för otydligt och göra dåliga eller svårbegripliga…
Köp här

Isbn: 9789186203856

Utgivningsår:20120525

Utgivare: SNS Förlag

Mediatyp: BC

av:Johan Hvenmark, Mikael Lindfelt, Johan R. Norberg, Susanna Hedenborg, Metin Özdemir, Håkan Stattin, Filip Wijkström, Erik Sjöstrand, Jorid Hovden, Ulf Bjereld, Lars Behrenz, Pernilla Petrelius Karlberg

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap Sociologi Sociologi och antropologi Sociologi: sport och fritid
Idrott förknippas ofta med mervärden såsom demokratiarbete, jämställdhet, fostran och ekonomisk tillväxt. Antologin Är idrott nyttigt? utmanar till stor del dessa tankar. Blir idrottande ungdomar bättre samhällsmedborgare som vuxna? Stämmer bilden i idrottens idéprogram överens med verkligheten? Måste idrott alltid…
Utgått

Isbn: 9789186323424

Utgivningsår:20120523

Utgivare: SISU Idrottsböcker

Mediatyp: BC

av:Maria Grafström, Pernilla Petrelius Karlberg, Karolina Windell

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris – man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för…
Köp här

Isbn: 9789186949440

Utgivningsår:20130924

Utgivare: SNS Förlag

Mediatyp: BC