Bläddra

Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management

Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Köp här
Är reklam något att skratta åt? Javisst! Rolig reklam gör konsumenterna på gott humör och därmed mer köpsugna. Reklamhumorn kan ta sig en lång rad uttryck: ordvitsar och andra språklekar, ironi, självironi, drift med konkurrenterna, roliga möten mellan ord och bild, ofrivilliga roligheter - listan kan göras lång. Här får vi gott om exempel, i annonser från 1800-talet och fram till idag. Många av annonserna känner vi igen, och flera av dem har vunnit priser i Guldäggstävlingen. Humor verkar vara ett vinnande koncept. Skratta hela vägen till butiken är kultur- och reklamhistoria i underhållande förening. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.