Bläddra

Marknadsföring av hotell och restauranger

Kategorier: Detalj- och grossisthandel Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Industrier och branscher Management och företagsledning
Köp här

Marknadsföring av hotell och restauranger

Kategorier: Detalj- och grossisthandel Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Industrier och branscher Management och företagsledning
Köp här
Att marknadsföra en vara eller tjänst på rätt sätt kan vara avgörande för om ett företag blir framgångsrikt eller inte. Därför är det viktigt att inse att marknadsföring är en process som kräver både kunskap och noggrann planering för att bästa resultat ska uppnås. I Marknadsföring av hotell och restauranger går företagsekonomen Cristina Isacson igenom marknadsföringens grundläggande teorier och resonemang och pekar på några av de viktigaste frågorna man bör ställa sig när man lägger upp en marknadsföringsstrategi: Hur ser marknaden ut? Vilka är kunderna? Vilka behov och önskningar har de kunder vi vänder oss tiil? Vilka kunder är lönsamma? Hur etablerar, upprätthåller och förstärker man relationen till kunderna? I boken medverkar också varumärkesstrategen Lena Linn med kapitlet Vad betyder varumärket? och vd:n Catharina Roos med kapitlet Farliga förmåner samt med avsnittet Två exempel på marknadsföring.