Bläddra

Motgångsteologi : krishantering i vardagslivet

Kategorier: Filosofi och religion Kristendom Kristet liv och praxis Religion och tro
Köp här

Motgångsteologi : krishantering i vardagslivet

Kategorier: Filosofi och religion Kristendom Kristet liv och praxis Religion och tro
Köp här
När skuldberget växer, företaget riskerar att gå omkull, äkten­skapet knakar i fogarna och döden stjäl det dyrbaraste i livet – då testas styrkan i tron. Att möta motgångar med en fast tillförsikt om att Gud fortfarande är god låter enkelt, men alla som gått igenom en kris vet att så inte är fallet.

Motgångsteologi formulerar ett hållbart förhållningssätt till motgångar – boken genomsyras av praktisk kristendom, att leva ut sin tro när havet stormar. Författarna blandar personliga erfarenheter med biblisk undervisning och drar upp riktlinjer för en hållbar krishanteringsstrategi.

Jan-Gunnar Eurell och Per-Olof Eurell har under låg tid haft ledande befattningar inom stora svenska och utländska före­tag, samtidigt som de offentligt bekänt sin tro på Jesus. Men bakom fasaden på den framgångsrika resan har tvilling­bröderna mött flera personliga motgångar som har prövat deras tro på Gud. Det är dessa dalgångsvandringar som Motgångsteologi handlar om.

Ur författarnas förord
Det här är en bok om vardagskristendom. Den illustrerar våra erfarenheter av att leva som troende i vardagslivet och yrkeslivet. Det är en bok om styrkan i att tro. Den visar Guds förmåga att hjälpa i till synes omöjliga situationer. I bokens avslutning drar vi gemensamma lärdomar av våra upplevelser.

Röster om boken 
Båda bröderna har mött stora motgångar och prövningar som ­berättas på ett transparent sätt. De har sett att för­tröstan och tron på Gud och hans löften har förändrat allt. Jag blev väldigt berörd av denna bok som är fylld av livs­visdom och tro.
– Camilla Olsson, pastor och författare

Det som mer än något annat lyser igenom och förblir med läsaren långt efter att boken är färdigläst, är vissheten om Guds godhet genom allt, och Guds Ords fantastiska förmåga att bära genom livets alla skiftningar och faser. En så uppmuntrande bok – lättillgänglig och trosstärkande – som jag rekommenderar av hela mitt hjärta!
– Maria Lundqvist, pastor och lovsångsledare, Livets Ord Uppsala

Läs boken och bli inspirerad till att bli vän även med de delar i din egen historia som du kanske inte gillar… Kom ihåg att Gud har en plan – och att för dem som älskar Honom, så samverkar ALLT till det bästa …
– Jan Sturesson, strategirådgivare, föreläsare och författare Internationell styrelseordförande för International Christian Chamber of Commerce (ICCC) – Kristna Handelskammaren