Bläddra

I eldens lågor

Kategorier: Aspekter av religion Filosofi och religion Islam Kristendom Religion och tro Religiös mission och konvertering Religiösa institutioner och organisationer
Köp här

I eldens lågor

Kategorier: Aspekter av religion Filosofi och religion Islam Kristendom Religion och tro Religiös mission och konvertering Religiösa institutioner och organisationer
Köp här
Det finns ingen tvekan om det: vi lever i en farlig värld. Men istället för att motivera kristna i väst att agera verkar dagens rubriker paralysera oss. Vi har aldrig kallats till att leva i fruktan. Även om tiden vi lever i är skrämmande, är vi på rätt kurs utifrån just den plan Gud har för den här världen.

Världen håller inte på att falla samman . . . allt faller på plats.

Kanske är det på tiden att vi lär oss från en ny generation av troende i Mellanöstern som är bergfasta i sin tro på Kristus. De är orubbliga och vägrar att fyllas av fruktan och ta till flykten oavsett hur upphettad ugnen blir. Och den blir varmare. Alla berättelser i boken “I eldens lågor” är sanna, och de flesta av dessa hjältar i tron är före detta muslimer som nu älskar Jesus helhjärtat.
Du kommer att möta en före detta IS-terrorist, en kvinna gift med en muslimsk imam, en före detta polisofficer inom den syriska hemliga polisen och andra nya troende som frimodigt lever ut sin tro i världens absolut farligaste region.
Deras berättelser kommer att återställa din tillit till Gud och ta din tro till en ny nivå. Så oavsett vad du möter, fatta mod, var orädd, stå fast och fly inte. När allt kommer omkring så står Jesus alldeles bredvid dig – i eldens lågor.

OM FÖRFATTAREN: Tom Doyle är verksam i Mellanöstern och har tidigare kommit ut med ”Är du kristen ska du dö!” och Syner och drömmar på svenska. Tom och hans fru JoAnn besökte Sverige hösten 2016 och delade med sig av sina erfarenheter och upplevelser från Mellanöstern.