Bläddra

Coacha till köp : med intervjufrågor

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Utgått

Coacha till köp : med intervjufrågor

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Utgått
Kan man sälja genom att intervjua kunderna? Javisst. Göran Vernersson har i tio år utbildat säljare, säljchefer och hela avdelningar i den coachande säljtekniken, som bygger på att ställa frågor. Nästan alla har fördubblat sina resultat. Några har tredubblat. Nu är det din tur. Vare sig du idag är en etablerad B2B-säljare eller en konsult/företagare som inte gillar att sälja, kan du med hjälp av denna bok bli något nytt. Du kan bli en coachande säljare. Då slipper du oroa dig för avslutet, slipper övertala kunderna, slipper känna dig påflugen. Du kan till och med underlätta för kunderna att säga nej och ändå sälja mer! Att coacha till köp är helt enkelt en idealisk metod för alla som vill sälja mycket, utan att känna sig som en krängare. Dessutom löser metoden ett växande problem som alla säljare möter idag: vår egokultur. Nästan ingen tänker på vad detta är eller varför det är ett problem. Men forskarna är överens: vi har fått en super-ego-kultur där alla vill prata om sig själva hela tiden. Detta bromsar all kommunikation, och gör traditionell försäljning svårare och svårare. Du som coachande säljare kan dock utnyttja situationen. Du kan bli den som alla saknar i denna egotrippade värld: Den som lyssnar, ställer frågor, säger berätta mer! och ger andra bekräftelse. Och av bara farten kommer du själv att bli en bättre människa. Direkt efter civilekonomexamen vid Uppsala universitet 1989 valde Göran att satsa på försäljning. Först var han säljare inom media, trycksaker och foto och blev sen försäljningschef på företag som sålde IT-system, medlemskap och grafiska produktioner. Den sista perioden som anställd var han affärsområdeschef på Agria djurförsäkringar med ansvar för 16 säljledare och 120 säljare. 2008 startade han företaget Säljcoachen och började samtidigt formulera de idéer som ledde fram till denna bok. Göran Vernersson har gjort över 1 000 kundmöten och har idag stor erfarenhet av både konsumentförsäljning, B2B och telefonförsäljning.