Bläddra

Kriskommunikation

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management

Kriskommunikation

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Köp här
Har chefer och kommunikationsansvariga skaffat kunskap om kriskommunikation och övat på att tillämpa den så är chanserna goda att krisens effekter kan lindras och företaget till och med gå stärkt ur krisen. Kriskommunikation – att leda i blåsväder är en praktisk bok som ger läsaren verktyg för planering och övning av kriskommunikation och som även handlar om det förebyggande kriskommunikationsarbetet. Boken riktar sig till ledare och kommunikatörer i små och stora organisationer men kan också läsas av studenter inom ledarskap eller kommunikation som vill lära sig om de speciella krav krissituationer ställer på yrkesrollen. Boken är uppbyggd så att den kan läsas både av den som saknar och den som har vissa förkunskaper på området. I slutet av boken finns exempel på praktiskt tillämpbara mallar, checklistor och planeringsverktyg för kriskommunikation. Att kunna stå rakryggad till svars när något gått fel bidrar till att organisationen kommer helskinnad ur blåsvädret. Det klarar bara den som har förberett sig mentalt och praktiskt – och dessutom har god kunskap om kriskommunikation. Den här boken ger dig den kunskap du behöver för att utveckla ditt ledarskap i händelse av en kris.