Bläddra

Marknadsföring –

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management

Marknadsföring –

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Köp här
Marknadsföring är ett område som har förändrats på ett genomgripande sätt under det senaste decenniet. Kräsna konsumenter översköljs dagligen med erbjudanden. Digitalisering, nya affärsmodeller och ett stort intresse för hållbarhet har ökat marknadsföringens betydelse.

En gedigen genomgång av etablerade teorier och modeller ger läsaren kunskap om marknadsföringens modeller och begrepp samt hur de kan tillämpas för att skapa attraktiva erbjudanden. Utmanande idéer och perspektiv introduceras genom aktuella exempel och case. Detta kopplas till fördjupningar i aktuell forskning om hållbarhet, platsmarknadsföring, employer branding och marknadskommunikation.

Marknadsföring tillämpas i allt fler sammanhang, bland andra offentlig verksamhet, civilsamhället, politiska partier och individer. Exempel från olika sammanhang visar hur marknadsföring skapar kundvärde och bidrar till lönsamhet. Inte bara framgångar speglas utan också motgångar och hur smart marknadsföring kan bidra till att vända en negativ utveckling.