Bläddra

Oreklam:

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering
Köp här

Oreklam:

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering
Köp här
Visste du att 90% av all reklam som görs knappt betalar sig? Istället för att dra in pengar kostar den pengar. Istället för att alstra energi suger den energi. Det beror främst på tre saker: För dålig kunskap om hur reklam fungerar. Oklara strategier. Kraftlös kommunikation. Den här boken tar ett samlat grepp om de två första eftersom de sätter ramarna för den tredje. Boken riktar sig till dig som dagligen fattar beslut om reklam – som strateg, kreatör, beställare eller konsult. Och är tänkt till dig som vill veta exakt vad du gör och varför du gör det. Så du slipper spela roulette med reklaminvesteringarna och se ut som en idiot när saker går snett. Innehållet bygger på forskning och rön om vad som ligger till grund för reklam som får saker att hända. Reklam som är relevant, emotionell, tydlig och minnesvärd. Reklam som är säkrare och därmed lönsammare. Reklam som tillhör undantagen. Oreklam. Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kreatör med snart fyrtio års erfarenhet från reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat Fuck logic. Några röster om Oreklam: ”Den här boken gör mig imponerad och irriterad. Imponerad för att Per på sitt mästerliga vis lyckas montera isär reklamens komplexa delar och sätta samman dem på nytt på ett lättläst, intressant och framförallt begripligt sätt. Irriterad för att boken är så förbaskat bra. Jag önskar att jag hade skrivit den.” Micco Grönholm, Head of Future på Helsingborgs Stad och lärare i marknadsföring på Ekonomihögskolan, Lunds Universitet. ”En alldeles utmärkt liten bok i marknadsföring och reklam till dig som är nybörjare, eller till dig som har hållit på så länge i branschen att du har hunnit glömma det mesta.” Leif Börjesson, vd Spring Wine & Spirits och ordförande i Sveriges Annonsörer.