Sökresultat för Henrik Uggla...
Rensa filter?
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Varför når deras varor och tjänster
marknaden bättre än konkurrenternas likvärdiga produkter? För att de företag som
är mest framgångsrika ofta har bättre förståelse för marknadsföringens modeller,
principer och villkor. Boken är avsedd för introducerande kurser i…
Marknadsföring – modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden. Den nya upplagan har uppdaterats med de senaste trenderna inom marknadsföring. Nya exempel och diskussionsfrågor har…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Övningsboken kan läsas som en förlängning, fördjupning och ett inspirerande komplement till huvudboken Marknadsföring – modeller och principer.
Detta är en djupdykning i några av de viktigaste områdena som förenar traditionell och digital marknadsföring. I boken diskuteras och problematiseras begrepp som autenticitet…
Employer branding är ett strategiskt perspektiv för att attrahera och behålla arbetskraft och hitta talanger inom företagen. Men hur ska arbetsgivare göra för att rekrytera nya talanger och få dem att stanna och växa i företaget? Utmaningen är att förstå helheten. Idag går många anställda vidare innan ”investeringen”…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Marknadsföring är en grundläggande bok i ämnet, med fokus på svenska förhållanden. Den presenterar bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Även varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Ambitionen med Marknadsföring i verkligheten är att erbjuda någonting annat än en konventionell marknadsföringsbok. Boken bygger uteslutande på marknadsföring och marknadsaktiviteter som har inträffat och erbjuder en unik kombination av teori och praktik. Ett antal verkliga marknadsföringscase med innehållsmässig djup…