Bläddra
Sökresultat för Lars Strannegård... Rensa filter?

av: Lars Strannegård, Bengt Brülow, Ingrid Elam, Bodil Jönsson, Jenny Lantz, Sven-Eric Liedman, Magnus Rönn, Bengt Starrin, Rasmus Waern, Gert Wingårdh

Köp här

Isbn: 9789172275225

Utgivningsår: 20070823

Utgivare: Norstedts Akademiska Förlag

Mediatyp: BC

av: Ildikó Asztalos Morell, Karin Berglund, Erik Dahlquist, Peter Dobers, Yvonne Eriksson, Helena Jerregård, Christer Johansson, Mirka Mikes-Lindbäck, Inger Orre, Lars Strannegård

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Det har blivit närmast kliché att påpeka att vi idag på ett självklart sätt anväder oss av alltmer sofistikerad teknik allt ifrån bilar och trafiksystem till surfplattor och datasystem. Den moderna tekniken genomsyrar allt fler människors vardag på ett sätt som aldrig tidigare skett. Samtidigt sjunker intresset för…
Köp här

Isbn: 9789173315807

Utgivningsår: 20130417

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av: Nils Brunsson, Johan Alvehus, Mats Alvesson, Björn Axelsson, Erik Bjurström, Bino Catasús, Karin Holmblad Brunsson, Håkan Håkansson, Anders Ivarsson Westerberg, Bengt Jacobsson, Bengt Johannisson, Sten Jönsson, Dan Kärreman, Johnny Lind, Maria Mårtensson, Olov Olson, Lars Strannegård, Elisabeth Sundin, Stefan Tengblad, Andreas Werr

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Företagsekonomins frågor kan användas som introduktion till företagsekonomistudierna, men den vänder sig också till alla andra som vill få en lättläst inblick i vad modern företagsekonomi handlar om. Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Köp här

Isbn: 9789186203559

Utgivningsår: 20100526

Utgivare: SNS Förlag

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789187215117

Utgivningsår: 20010501

Utgivare: Raster förlag

Mediatyp: BB

Köp här

Isbn: 9789187215384

Utgivningsår: 20031101

Utgivare: Raster förlag

Mediatyp: BC

av: Emma Stenström, Lars Strannegård

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning
Förmågan att tänka nytt har blivit allt viktigare. Kreativitet är en ekonomisk grundbult och en av tillväxtens viktigaste mekanismer. Dessutom står vi inför samhällsutmaningar som också kräver kreativa lösningar. Problemet är att vår kunskap är begränsad om hur vi är kreativa på ett sätt som skapar hållbar ekonomisk…
Köp här

Isbn: 9789187419072

Utgivningsår: 20130304

Utgivare: Volante

Mediatyp: EA

av: Tinni Ernsjöö Rappe, Lars Strannegård

Kategorier: Hus och hem Hushållstips Livsstil, hobby och fritid
Hembiträdet med det vita förklädet har ersatts av illegala invandrare som städar svart. Hur har det blivit så här? Och varför är det så svårt att prata om det? Journalisten Tinni Ernsjöö Rappe och forskaren Lars Strannegård tar upp de brännande frågor som hänger ihop med debatten om svart städhjälp. Utan att ge…
Köp här

Isbn: 9789113012568

Utgivningsår: 20040308

Utgivare: Norstedts

Mediatyp: BC

av: Dragana Vujanovic, Lars Strannegård

Kategorier: Fotografi Konst
“Karaktäristiskt för Maria Fribergs konstnärskap är ett stort samhällsintresse och en vilja att skildra fenomen i samtiden. Hennes verk förmedlar berättelser om den moderna människan i en värld där naturens och kulturens makt är svårtyglad och där vi ofta definieras genom konsumtion, förförs av oändliga…
Köp här

Isbn: 9789188031358

Utgivningsår: 20161006

Utgivare: Art and Theory

Mediatyp: BB

av: Lars Strannegård, Ulla Eriksson-Zetterquist

Kategorier: Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Organisering är en helt central komponent i all mänsklig verksamhet. Det går inte att tänka sig en värld utan koordinering, samarbete, planering och social interaktion. Boken ger en introduktion till den omfattande forskning som bedrivits inom området organisering och sätter in fenomenet i ett större samhälleligt…
Köp här

Isbn: 9789147089390

Utgivningsår: 20110614

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av: Anders Dahlvig, Lars Strannegård

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
I den här boken delar Anders Dahlvig med sig av sina erfarenheter efter 26 år vid IKEA. Under tio år var han koncernchef och grundlade under denna tid sin syn på vad som krävs för ett framgångsrikt och ansvarsfullt företagande. För första gången berättar någon med riktigt djup inblick i Ikea om företaget och dess…
Köp här

Isbn: 9789144072746

Utgivningsår: 20110506

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BB

av: Maria Grafström, Anna Jonsson, Oline Stig, Lars Strannegård

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Organisationsteori och beteende
En berättelse om organisering blandar fiktion med organisationsteorins grunder. Boken drivs framåt av vad som händer på det nystartade modeföretaget Mess. Genom skildringen av Mess och människorna i och runt omkring företaget ser vi framgångar, konflikter och utmaningar i organisationsteorins ljus. Mötet mellan den…
Köp här

Isbn: 9789144117898

Utgivningsår: 20170412

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av: Bengt Brülde, Lars Strannegård

Affärer och etik är två ord som allt oftare kopplas ihop. Och då handlar det oftast om att det är för mycket av affärer och för lite av etik. Affärsetik hjälper dig att navigera i det moraliska sankområdet. Boken handlar till stor del om företagsetik – etiska problem i anknytning till produktion och inköp, anställdas…
Köp här

Isbn: 9789147077748

Utgivningsår: 20061222

Utgivare: Liber

Mediatyp: BB