Bläddra

Direkthandel – en affärsmöjlighet i tiden

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Köp här

Direkthandel – en affärsmöjlighet i tiden

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Köp här
Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.

Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.

Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.