Bläddra

Maxa modet : förändring genom tillit och kommunikation

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation

Maxa modet : förändring genom tillit och kommunikation

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Köp här

Hur kan du som ledare kommunicera för att dina medarbetare ska känna sig så trygga på jobbet att de har lust att vara med och driva förändring?

I Maxa modet delar kommunikationsexperten Karin Zingmark med sig av sina bästa råd kring att bygga en organisation präglad av tillit, där förändring ses som något naturligt och positivt och där människor vågar ta risker, säga sin mening, vara sig själva och samarbeta fullt ut.

Författaren visar hur du som ledare kan kommunicera på ett sätt som väcker lust och ingjuter mod kring exempelvis:
- förändring och lärande
- syfte och värderingar
- mål och mandat
- risktagande och nytänkande
- framgångar och motgångar

Maxa modet vänder sig till dig som vill skapa en mer innovativ och kommunikativ organisation men som förstått att ni behöver en trygg grund att stå på för att lyckas. Boken tar upp de viktigaste pusselbitarna i arbetet med att skapa en tillitsfull kultur.

Om författaren

Karin Zingmark har tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap, från bland annat Microsoft och MTG. Hon är en flitigt anlitad rådgivare, en engagerad styrelsemedlem och är certifierad i grunderna i Neuroledarskap av the Neuroleadership Institure. Hon har dessutom utsetts till en av Sveriges mest populära föreläsare. Maxa Modet är uppföljaren till hennes debutbok Maxa Snacket (2017) som lyfts av bland andra DN som en av de mest läsvärda managementböckerna.