Att leda kunskap – hur lärande och kunskap uppstår i organisationer
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Att leda kunskap – hur lärande och kunskap uppstår i organisationer
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Läs mer
Författarna vill föra ut aktuell forskning om knowledge management till en bredare publik. Bokens syfte är att inspirera till nya sätt att tänka om lärandet i organisationer och företag utan att förringa kunskapens mer komplexa sidor. Boken riktar sig både till studenter på universitet och personer med ansvar för att leda kunskap.
Om författarna
Ali Yakhlef är docent vid Stockholms universitet, företagsekonomiska institutionen. Intresseområdena inkluderar kunskap och lärande i organisationer, informationsteknologi och innovationsprocesser.
Hans Hasselbladh är docent vid Handelshögskolan i Göteborg. Intresseområden: managementrörelser, särskilt TQM, styrning, historiska perspektiv på relationen organisation/samhälle.
Mats Edenius är fil dr i företagsekonomi och ansvarig för programområdet eManagement vid Center for Information and Communications Research (CIC)/Handelshögskolan i Stockholm. Intresseområden: Förhållandet mellan människa, informationsteknologi och organisation.