Bläddra

Boken om Mystery Shopping för medarbetare

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Köp här

Boken om Mystery Shopping för medarbetare

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Köp här
Det har skrivits många böcker om mystery shopping, för mystery shoppers. Den här boken är andra upplagan av första boken som är skriven för medarbetare som blir utvärderade av mystery shoppers. Syftet med boken är främst att förklara hur medarbetare kan ha nytta av att bli utvärderade av en oberoende tredje part och hur det kan hjälpa dem att bli framgångsrika och utvecklas i sitt arbete. Personalrepresentanter kan få en djupare förståelse för: 1. Syftet med mystery shopping 2. Att mystery shopping är en mycket större möjlighet än ett hot 3. Hur mystery shoppingprogram bör genomföras för att ge optimal effekt 4. Varför mystery shopping måste göras av ett externt företag istället för internt i företaget 5. Hur mystery shoppingprogram kan bidra till att medarbetare får bättre feedback, bättre coachning, personlig utveckling, en tryggare arbetsplats och bättre arbetsledare. 6. Att alla organisationer, till och med fackliga, kan ha nytta av att använda mystery shopping Boken är också lämplig för arbetsledare och företagsledningar som planerar att starta mystery shopping eller att vidare-utveckla sitt befintliga mystery shoppingprogram. Även jour- nalister, studenter och konsumenter som läser boken kommer att inse att mystery shopping trots allt inte alls är så mystiskt! Vi som skrivit boken har arbetat med globala mystery shop-pingprogram sedan 1995 och sett hur företag utvecklats tack vare att de använt denna metod på rätt sätt. Då Better Business World Wide är det företag som vi känner till bäst så är det därifrån de flesta exempel i boken kommer ifrån. 6 Eftersom även vi arbetar med kontinuerliga förbättringar så vill vi gärna veta hur vi kan förbättra nästa upplaga av denna bok. Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss med dina frågor och förslag. Veronica Boxberg Karlsson [email protected] Lina Thomasdotter Schölin [email protected] Vi hoppas du kommer att uppskatta boken!