Bläddra

En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2

Kategorier: Biblioteks- och informationsservice Biblioteks- och informationsvetenskap, museivetenskap Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap
Köp här

En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2

Kategorier: Biblioteks- och informationsservice Biblioteks- och informationsvetenskap, museivetenskap Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap
Köp här
En andra, lika nödvändig, bok om marknadsföring av bibliotek. Världen förändras, tempot ökar och biblioteken hänger med! Marknadsföring är intressant, kul och något som alla på biblioteket, på ett eller annat vis, redan arbetar med. Men biblioteken har allt att vinna på en mer offensiv marknadsföring. Inspireras av dessa 100 nödvändiga sidor!

Denna praktiska handbok innehåller modeller, verktyg och kalkyler illustrerade med konkreta exempel från bibliotek i hela världen. Här finns tips för att förebygga stress och hur man genom sponsring och samarbeten kan få mer resurser till marknadsföring. Dessutom ges en lektion i presentationsteknik, en mängd inspirerande exempel på annorlunda biblioteksaktiviteter och nya utlåningsställen samt en grundlig genomgång av de marknadsföringsmöjligheter som de nya teknologierna, till exempel de sociala medierna, erbjuder. Boken belyser även vikten av den interna marknadsföringen.

Zuzana Helinsky är bibliotekarie, konsult och föreläsare med mångårig erfaren­het av marknadsföringsfrågor i Sverige och internationellt.