Bläddra

Försäljning : enklare än du tror

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden

Försäljning : enklare än du tror

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Köp här
Du har kanske hört uttrycken "hon är född till säljare" eller "han är en riktig säljartyp". Du kanske säger "jag kan inte sälja” eller "jag är ingen säljare". Jag har sett unga blyga tjejer bli duktiga säljare. Jag har sett introverta tekniknördar bli bra säljare. Jag menar att alla som vill kan utvecklas till bra säljare.

Denna bok är uppdelad i två delar: Den första delen handlar om hur du utvecklar dina säljande egenskaper. För sådana har du, tro mig. Den andra delen hjälper dig att anpassa ditt säljarbete. Här får du mina bästa tips hur du kontaktar kunder på telefon, hur du analyserar kundens behov och ror hem affärer.

Boken är skriven för dig som är egenföretagare, säljare, marknadsansvarig eller vd, oavsett om du är nybörjare eller erfaren.

Innehållsförteckning
Kan alla sälja?

Del 1. Dina egenskaper som säljare
Vill du sälja?
Gillande
Lyhördhet
Kundförståelse
Målfokus
Din drivkraft
Uthållighet

Del 2. Anpassa ditt säljarbete
Vad är det du säljer, människa?
Att hitta potentiella kunder
Kontakt med kunden
Kundbesök
Säljande presentation enligt den klassiska retoriken
Hur får du affären?
Värdet av ett nej – kontaktmatematik
Ser du möjligheterna?

Om författaren
Författaren Magnus Johansson började sitt yrkesliv som TV-reparatör. Idag har jag 30 års erfarenhet av försäljning, och har utbildat och motiverat tusentals säljare och medarbetare. Han säger att om han kunde lära sig sälja så kan du.

Recensioner
"En bok med enkla och praktiska säljverktyg att använda redan inför nästa kundmöte."
- Christian Strömlid, marknadschef Telenor Sverige AB

"En fantastiskt bra säljbok!"
- Holger Jonasson, marknadsdirektör Nässjö Näringsliv AB

"En riktigt bra säljbok med en härlig mix av fakta och konkreta exempel."
- Mikael Paulsson, försäljningschef Norrköpings Tidningars Media AB

--

Det här är en bok för dig som är intresserad av affärer, försäljning, egenföretagande, entreprenörskap, affärsutveckling, drivkrafter och lönsamhet. Boken ingår i förlagets serie Kunskap på nolltid.