Bläddra

Försäljning för icke-säljare : handbok för specialister – professionella, kunskapsarbetare, fd anslagsfinansierade och andra …

Köp här

Försäljning för icke-säljare : handbok för specialister – professionella, kunskapsarbetare, fd anslagsfinansierade och andra …

Köp här

Handbok för specialister – professionella, kunskapsarbetare, f d anslagsfinansierade och andra – som ogillar försäljning men som ändå måste sälja sig själva, sina idéer sitt företag eller sin organisation

Jag vill vara efterfrågad, men jag vill inte sälja. Det är den motsägelsefulla formulering som många människor går och bär på. Inom den offentliga sektorn med sina nya krav och organisationsformer. Inom tjänste- och kunskapssektorn där inhemsk och utländsk konkurrens ständigt ökar.

Inom organisationer och folkrörelser för att det inte anses "fint" att framhålla sig själv. Ja, till och med inom industri och handel finns det personer som inte riktigt anser sig ha tid eller lust att syssla med försäljning.

Men går det att lära sig att sälja? Ja, det menar författarna till denna storsäljare. Förutsatt att man gör upp med sig själv och vågar skapa sin egen stil. Inre omprövningar av känslor och värderingar är första steget. Att träna metoder och tekniker är nästa. Bokens styrka och charm ligger i kombinationen av dessa mjuka och hårda faktorer.

Om författarna

Leif Klockare är verksam inom Svenska Konsulthuset. Han är konsult och utbildare, framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn.

Britt-Marie Ahrnell är verksam som konsult och utbildare framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn. Britt-Marie har också skrivit flera prisbelönta böcker inom området kunskapsföretagets marknadsföring och försäljning.