Bläddra

Human up! : en bok om hur du bygger mänskliga varumärken och arbetsplatser

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning

Human up! : en bok om hur du bygger mänskliga varumärken och arbetsplatser

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning
Köp här

Human up! handlar om den mänskliga aspekten av varumärkesarbetet. Genom att stärka och lyfta fram den viktigaste resursen – medarbetarna – kan du som chef skapa en attraktiv arbetsplats och ett mänskligt varumärke. För företag som förstår att kulturen och människorna är själva varumärket, blir den mänskliga aspekten av varumärkesbyggandet självklar.

Här handlar det om den mänskliga aspekten av varumärkesarbetet. Stärk och lyft fram den viktigaste resursen – medarbetarna – så kan du som chef skapa en attraktiv arbetsplats och ett mänskligt varumärke.

För de företag som förstår att kulturen och människorna är själva varumärket, blir den mänskliga aspekten av varumärkesbyggandet självklar. Varumärkessyfte och värderingar har blivit ett konkurrensmedel och ett framgångsrecept.

Boken riktar sig till dig som vill utveckla ditt ledarskap och som förstår poängen med att rikta strålkastarljuset på medarbetarna. I boken blandas teori med exempel, konkreta råd och verktyg som du kan använda direkt i din vardag.

Human up! lär dig bland annat hur du

  • stärker ditt chefsvarumärke
  • stärker teamets varumärke och rykte internt
  • stärker företagsvarumärket genom att lyfta fram experterna

Om författarna

Pia Lanneberg är utbildad journalist med över 20 års erfarenhet av kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete. Hon grundade en nordisk PR-byrå där hon arbetade som vd i många år. Hon är även ett flitigt anlitat bollplank för chefer, ledare och entreprenörer och har tidigare skrivit boken Ett starkt varumärke – din vassaste konkurrensfördel.

Kristina Bexelius är journalistutbildad statsvetare och har en bakgrund från bok- och tidningsförlag. Hon har arbetat som PR- och kommunikationschef på ett utbildningsföretag på både strategisk och operativ nivå. Hon är idag affärscoach och kommunikationsstrateg med gedigen erfarenhet av att facilitera workshops inom bland annat visions- och värderingsarbete.