Konsumentnära varumärkesutveckling – Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Konsumentnära varumärkesutveckling – Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Den här boken beskriver ett nytt sätt att förhålla sig till och arbeta med varumärken - konsumentnära varumärkesutveckling. Metoden kräver etnografiska undersökningar och syftar till att åstadkomma mer konsumentnära och realistiska strategier för att hantera de utmaningar som fragmenterade marknader, generiska produkter och ombytliga konsumenter innebär.
Läs mer
Boken vänder sig till dig som idag arbetar professionellt med varumärken och reklam, men även till dig som studerar för att i framtiden göra det.
Om författarna
Katarina Graffman är doktor i antropologi och driver Inculture som tar fram konsumentnära strategier kring produkter, varumärken och marknadskommunikation med hjälp av antropologisk teori och etnografisk metod.
Jonas Söderström driver Planning STHLM som hjälper uppdragsgivare med insiktsbaserade och konsumentnära strategier samt med stöd vid implementering.