Bläddra

Prissättning : affärsekologier, affärsmodeller, prismodeller

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring

Prissättning : affärsekologier, affärsmodeller, prismodeller

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Köp här
Hur man sätter pris är avgörande för alla verksamheter! Exportframgångar, oväntade extrakostnader, engagerade medarbetare, låg kvalitet i äldreomsorgen – alla hänger de samman med vad vi kommer överens om att betala och för vad.
Boken förklarar koncepten affärsekologi, affärsmodell och prismodell och hur de hänger samman. Det illustreras genom tre större fallberättelser, om Taxi Kurir, Stockholms Konserthus och Payex, och flera praktiska småexempel på intressanta prismodeller. Val av prisnivå och hur prisanvändning i en organisation kan styras har fått egna kapitel.