Bläddra

Simplify : Hur du digitaliserar rätt och blir snabbare än din omvärld

Kategorier: Arkiv, bevarande och digitalisering Biblioteks- och informationsvetenskap, museivetenskap Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap
Köp här

Simplify : Hur du digitaliserar rätt och blir snabbare än din omvärld

Kategorier: Arkiv, bevarande och digitalisering Biblioteks- och informationsvetenskap, museivetenskap Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap
Köp här

Överallt hör man om den digitala transformationen som alla organisationer måste genomföra. Ena gången är exemplet en ny startup som har slagit världen med häpnad och nästa gång levererar Alexander Bard skräckexempel på hur alla stora dinosaurieföretag kommer att dö ut. Men de allra flesta företag eller organisationer är inte nya, heta internetstartups. Och de stora företagen behöver inte dö om de precis som i tidigare perioder av förändring omvandlar sig. Problemet är att ingen berättar hur.

Om en organisation ska digitaliseras, innefattar det inte bara det tekniska, inte bara kod utan hela verksamheten. Hur digitaliserar man till exempel en kommunikationsavdelning? Författaren till Simplify berättar om nya, konkreta arbetssätt som organisationer kan börja använda i morgon.

Simplify är en konkret handbok att använda i alla delar av en organisation för att påbörja en transformation av den egna avdelningen och tillsammans med andra avdelningar. I den digitala förändringstiden är den lika relevant för en ledningsgrupp som för en arbetsgrupp

Simplify kan hjälpa dig att få upp fart på digitaliseringen av ditt företag, och att se hur ditt företag kan börja arbeta snabbare och smartare. Du kommer att kunna förflytta din organisation eller din arbetsgrupp till framkanten av digitala arbetssätt och se till att er produkt- och tjänsteutveckling ligger före konkurrenternas.

Magnus Westerberg är creative director med många års erfarenhet av digitalt strategiarbete från både London, Silicon Valley och Sverige. Han har nyligen varit ansvarig för creative development på Tui, världens största reseföretag, och den digitala transformation man genomförde där. Magnus har också under det senaste året föreläst på bland annat Berghs, Hyper Island, InnovationsDagarna och KTH:s Executivekurs i Digital Transformation.