
Supplier relationship management : att frigöra mervärden genom leverantörsbasen
Supplier relationship management : att frigöra mervärden genom leverantörsbasen
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: inköp och flödesekonomi Management: särskilda områden
Författaren förklarar och ger praktiska råd om:
• att hantera en föränderlig global leverantörsbas
• att utforma en segmenteringsplan för leverantörsbasen
• att införa system för resultatstyrning och leverantörsuppföljning
• att driva leverantörsförbättring och -utveckling
• att utveckla strategiska samarbetsrelationer.
Supplier relationship management vänder sig till nuvarande och blivande företagsledare och inköpare.
Supplier relationship management, som länge har varit ett eftersatt område i facklitteraturen, har nu fått ett välkommet tillskott. På ett enkelt och begripligt sätt får läsaren förståelse för hur SRM-arbetet kan struktureras, då Jonathan O´Brien förklarar utifrån Vad? Vem? Hur? och När? Andreas Takacs, utbildningschef på Silf Competence – Sveriges Inköps- och Logistikförbund