Bläddra
Sökresultat för Magnus Söderlund... Rensa filter?

av:Magnus Söderlund

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck, varför de beter sig på ett visst sätt – det är sådant som vi ofta vill ta reda på. Ett bra sätt att undersöka detta är att utföra kontrollerade experiment. Men vad är egentligen ett experiment? Och hur utför man det? Vad ska man tänka på när man gör…
Köp här

Isbn: 9789147090716

Utgivningsår:20100112

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Magnus Söderlund

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Någonting har hänt inom marknadsföringen. Allt fler vill veta hur man lyckas behålla befintliga kunder. Kundlojalitet har blivit ett nyckelord. Kanske är det dags att mynta det nya begreppet lojalitetsföring?Läs merDen lojala kunden försöker reda ut begreppen genom att lämna svar på frågor som: Vad är kundlojalitet?…
Köp här

Isbn: 9789147061594

Utgivningsår:20010201

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Magnus Söderlund

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan…
Köp här

Isbn: 9789147042586

Utgivningsår:19980817

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Magnus Söderlund

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
”Som man frågar får man svar”, brukar man säga, och det understryks i den här boken. Den ger marknadsundersökaren en detaljerad vägledning när han eller hon utformar sina mått – d.v.s. frågor och svarsalternativ. Mätningar och mått visar hur man kan undvika de vanligaste felen vid marknadsundersökningar.Läs…
Köp här

Isbn: 9789147076123

Utgivningsår:20050420

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Magnus Söderlund, Patric Andersson, Hanna Berg, Angelica Blom, Johanna Gummerus, John Karsberg, Hannele Kauppinen-Räisänen, Fredrik Lange, Annika Lindström, Gustav Medberg, Erik Modig, Håkan Nilsson, Sara Rosengren, Sofie Sagfossen, Stefan Szugalski, Catharina Von Koskull, Nina Åkestam

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Att påverka någon annan – det ses ofta som negativt, eller till och med fult. Kanske är det därför som marknadsförare ibland undviker att tala om marknadsföring i termer av aktiviteter som syftar till att påverka konsumenter. Men självklart handlar marknadsföring om att påverka attityder och beteende – och ytterst om…
Köp här

Isbn: 9789144105284

Utgivningsår:20141117

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Magnus Söderlund

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Vet du redan allt om kundtillfredsställelse? Eller har du som många andra tagit till dig missuppfattningar och fördomar kring kunders agerande i olika situationer?Läs merDen här boken ger en sammanfattande bild av vad som är känt om kundtillfredsställelse och dess orsaker och effekter. Kundtillfredsställelse belyses ur…
Köp här

Isbn: 9789147040148

Utgivningsår:19970205

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Magnus Söderlund

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka positiva känslor, som kopplas till produkten. Den här boken vill göra oss bättre rustade att handskas med emotionsladdad marknadsföring.Läs merEmotionsladdade objekt väcker ofta positiva känslor hos betraktaren, för att i nästa steg påverka dennes…
Köp här

Isbn: 9789147072798

Utgivningsår:20030611

Utgivare: Liber

Mediatyp: BZ