Bläddra

För-påverkan : ett helt nytt sätt att övertyga och påverka

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Kommunikationsvetenskap Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Psykologi Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi Tvärvetenskap
Utgått

För-påverkan : ett helt nytt sätt att övertyga och påverka

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Kommunikationsvetenskap Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Psykologi Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi Tvärvetenskap
Utgått

Vad skiljer effektiva kommunikatörer från riktigt framgångsrika talare? Hemligheten ligger i ögonblicket innan du levererar ditt budskap! Det som vi i dagligt tal kallar tajming.Vad skiljer effektiva kommunikatörer från riktigt framgångsrika talare? Hemligheten ligger i ögonblicket innan du levererar ditt budskap! Det som vi i dagligt tal kallar tajming.

Läs mer
Efter världssuccén med boken Påverkan (Influence) är Robert Cialdini äntligen tillbaka med en ny bok. Den här gången fokuserar han på konsten att förbereda dina åhörare på att ta emot ditt budskap precis innan du levererar det. Det kallar Cialdini för "det privilegierade ögonblicket för förändring" och det gäller att ta tillvara på det.
Cialdini beskriver sin modell, som baseras på omfattande forskning, med hjälp av många exempel och berättelser som gör modellen lätt att förstå och att använda för egen del. Den nya boken innehåller en kombination av helikopterperspektiv och angripbar taktik som kommer att göra även den till en omedelbar klassiker.

Om författarna
Robert Cialdini är äntligen tillbaka med en ny bok efter världssuccén med boken Påverkan (Influence). Han är Regents' Professor of Psychology and Marketing vid Arizona State University och en av världens främsta experter inom konsten att påverka.