Bläddra

Övningsbok i marknadsföring

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring

Övningsbok i marknadsföring

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Köp här

Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.Övningsbok i marknadsföring rymmer uppgifter med lösningsförslag som ger studenter möjlighet att öva på innehållet i grund- och fortsättningskurser i marknadsföring.

Läs mer
Övningsbok i marknadsföring lämpar sig för kurserna:
- Marknadsföring 1, 7,5 hp
- Marknadsföring 2, 7,5 hp
- Marknadskommunikation 7,5 hp
- Internationell marknadsföring 7,5 hp
Uppgifterna är indelade i deskriptiva, analytiska och casebaserade och berör:
- Affärsidé
- Varumärkesstrategi
- Utformning av marknadsföringsbudskap
- Produktmarknadsföring
- Annonsering
- Relationsmarknadsföring
- Internationell marknadsföring
- Marknadsundersökning
Uppgifterna varvas med faktatexter som behandlar svensk och internationell teoribildning. Boken ger en stabil kunskapsplattform, en förståelse för logiken i ett företags marknadsföringsarbete och hjälper till att placera termer och modeller i sitt ämnessammanhang. Inom varje ämnesdisciplin får vi följa operativt marknadsföringsarbete från ett företagsperspektiv.

Om författarna
Petra Nordberg är internationell civilekonom. Hon har arbetat som nordisk marknadsdirektör och försäljningschef för Sverige på McCain Foods och försäljningschef på Coca Cola och på United Minds.
Christina Öberg är professor i marknadsföring vid Örebro universitet, samt Visiting Professor vid Leeds University och Honorary Associate Professor vid Exeter University. Hon har publicerat flertalet akademiska artiklar och böcker.