Sökresultat för Mats Heide...
Rensa filter?
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning
Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Organisationsteori och beteende Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om det snabbväxande kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. organisationers medvetna kommunikationsinsatser för att nå sina övergripande mål. Boken gavs…
Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Den första svenska boken med ett helhetsgrepp om den interna kommunikationen ur ett strategiskt perspektiv. Här utmanas gamla föreställningar och läsaren inspireras till nya insikter och arbetsmetoder för att hantera de utmaningar som organisationer möter idag.
I moderna organisationer har alla chefer och medarbetare…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Internet håller på att omvandla världen i många avseenden. Denna antologi analyserar internetrevolutionen utifrån ett media- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. Betoningen ligger på samspelet mellan Internet och dess olika samhälleliga och kulturella omständigheter, dvs. på hur nätanvändning äger rum under –…
Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och…
Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.Läs merDen ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Nominerad till Årets HR-bok 2009!Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Nominerad till Årets HR-bok 2009!
Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd.
Det går knappt en dag utan att vi nås…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Att lyssna har många positiva effekter för organisationer. Lyssnandet ökar tilliten, engagemanget och arbetstillfredsställelsen. Trots den positiva påverkan och att organisationer har fler kommunikationskanaler än någonsin ägnas för lite tid åt att lyssna på kunder, medarbetare och andra viktiga intressenter.
Hur kan…