Sökresultat för Reklam...
Rensa filter?
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Ett läromedel för kursen Journalistik, reklam och information 1 inom GY2011.
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Immaterialrätt Juridik Särskilda rättsområden
Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Den andra upplagan av Riskerna med varumärken, produkter och reklam fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta…
Blått klotband med guldfolierad text på rygg och framsida. Skyddsomslag.
—————
I många länder finns böcker som i bild och ord beskriver landets militära uniformer. Jag har länge saknat en sådan bok i Sverige men det är med viss tvekan som jag givit mig i kast med detta arbete. Tvekan…
Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.
Boken behandlar hela processen…
Det är så lätt att skriva mail, men så svårt att vara människa. Katarina och Bosse har skickat hundratals mail till företag och organisationer. Ingen har gått säker. Inte ens Ernst Billgren, Björn Ranelid eller Sigrid Combüchen. INGEN REKLAM TACK består utav mailen Katrina och Bosse skickat och svaren de fått. I boken…
Hur mycket väger en fullvuxen vildsvinsgalt?
Och vad är det som skiljer en gråsparv från en pilfink?
I den här boken har illustratören Staffan Ullström och författaren Kjell Stockhaus samlat enkla basfakta om djur och natur. Man får svar på många av de frågor som man oftast ställer sig kompletterade med mycket vackra…
Jag är en av de iranska konstnärer som befinner sig långt från Iran, men min andliga relation till landet finns kvar. Jag har samlat ett antal texter, utformade med personliga handstilar, brev, bilder från svunna tider och ordnat dem i en kombination av grafik och collage. En bildberättelse om kärlek, smärta,…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Ett läromedel för kursen Journalistik, reklam och information 1 inom GY2011.
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet – utan att köpa mer reklam? Då är detta handboken för dig.
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det ska behöva kosta en massa pengar. ”Dina egna kanaler är din största…
Patrik A Edgren blev latinstudent vid Lidingö Högre Allmäna Läroverk 1957. Inför skolans 100-årsjubileum roade han sig med att leta fram texter i olika böcker och skrifter, att intervjua gamla elever, och fylla på med egna minnen. Han letade även upp och lånade in fotografier från tiden. I en ”ordlista”…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering Varumärken
En bok om hur en del av Sveriges ekonomi förändrades under 1900-talets sista årtionden och början på 2000-talet. Utgångspunkt för berättelsen tas i en radikal omvandlingsprocess i gränslandet mellan massmedia och reklam, vilket orienterar vår historieskrivning mot reklammarknadernas moderna historia 1975-2012.…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet – utan att köpa mer reklam? Då är detta handboken för dig.
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det ska behöva kosta en massa pengar. ”Dina egna kanaler är din största…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren.
Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Fotografi Konst Reklam och annonsering
Detta är en vacker och fascinerande fotobok om Göteborgsföretaget Wezätas fotostudio. Med produktioner som Volvos reklam, Ica-kalendern och Stora kokboken, tog de färgfotografiet rakt in i det svenska folkhemmet.På 1940-talet illustrerades svenska kokböcker med svartvita bilder av till exempel bakelser eller…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldern
Idag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda…
Minnen och dagboksanteckningar av Eskil Sundhagen – svensk reservofficer i Kongo.
Denna dagbok är skriven av Eskil Sundhagen under hans tid 1906-1910 i Fristaten Kongo (från 1908 benämnd Kolonin Belgiska Kongo).
Efter studentexamen blev han underlöjtnant i Norrlands dragonregementes reserv 1903. Efter studier…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
– sälj mer på nätet – utan att köpa mer reklam Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet ? utan att köpa mer reklam?
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det behöver kosta en massa pengar.
Boken vänder…
På baksidan:
”Så många olika kors, så många olika människor — alla jämlika — inför den gudomliga kraft som är till för alla.”
”Tro, hopp och kärlek! Ord, symbol och handling! Med andra ord eller med annan tro, det är fråga om kärlek och handling.”
”Detta är mer än en bok. Det är teologisk…
Kategorier: Internationella relationer Politik och statsskick Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Sagt om boken:
Relationen med Ryssland är en av Sveriges största säkerhetspolitiska frågor. Trots det har diskussionen hittills endast fokuserat på hur Sverige kan förstärka sin militära kapacitet. Därför är Grannlaga av Lars Ingelstam så viktig. Här är en fakta-späckad och informativ utredning som visar hur en…
Den här handboken är rena guldgruvan för dig som arbetar med marknadsföring av industriella produkter och tjänster – lättläst, rikt illustrerad och späckad med exempel. Du får: en enkel och systematisk arbetsmodell, alla de verktyg du behöver för att gräva fram och utvärdera fakta, massor av tips och råd, en rad…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för detta läromedel.Läs merInformation och reklam fungerar som en brygga mellan teori och praktik. De mer teoretiska resonemangen kopplas till många konkreta exempel…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Kulturvetenskap och medievetenskap Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Medievetenskap Medievetenskap: internet, digitala medier och samhälle Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet – utan att köpa mer reklam?
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det behöver kosta en massa pengar.
Boken vänder sig till dig som har en webbplats eller en webbutik. Det är…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken.
I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
– sälj mer på nätet – utan att köpa mer reklam Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet ? utan att köpa mer reklam?
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det behöver kosta en massa pengar.
Boken vänder…