Sökresultat för Reklam...
Rensa filter?
Boken bygger på Ulrikas tidigare bok – FÖR ALLA I SKOLAN – och de fyra huvudkapitlen omfattar: Relationsskapande bemötande, En fungerande lärmiljö, Språka, läsa och skriva, samt Stöd och dokumentation på olika nivåer.
I alla kapitel ligger fokus på att förstå och arbeta både förebyggande och åtgärdande med…
Kategorier: Andra medicinska specialiteter Autism och Aspergers syndrom Medicin och omvårdnad Neurologi och klinisk neurofysiologi Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap Socialtjänst och social omsorg Socialtjänst, välfärd och kriminologi Undervisning för elever med särskilda behov
Autism- och Aspergerförbundet har länge arbetat för att
öka kunskapen om autism och förståelsen för personer med
autism i samhället. I detta arbete har Utbildningscenter Autism
och dess veckoutbildningar i Sunne varit en mycket viktig del.
I denna bok beskrivs arbetssättet på dessa utbildningar.
Boken består av tre…
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Tolfte och senaste upplagan
En värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effektiv visuell kommunikation, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella kommunikatörerna och…
Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Att förstå hur bilder kommunicerar och samverkar med text, tal, ljud och grafisk design ger nycklar till att läsa och tolka språk, tilltal och uttryckssätt i media.Läs merDen här boken bygger på den tidigare Bild och retorik i media av samma författare. I Visuell retorik får vi se hur visuella uttrycksmedel kan…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Tvärvetenskap
Den tionde upplagan är här med uppdaterat och utvecklat verbalt och visuellt material. Tre områden har nu en mer framskjuten plats genom fylligare presentation. Ett är den nya journalistiken som fått delvis ny inriktning och nya plattformar främst i de sociala medierna. Ett annat behandlar den genreupplösning som växer…
Kategorier: Familj och hälsa Hälsa, relationer och personlig utveckling Kost och träning Motion och träning Populärmedicin och hälsa
Stress, Prestation och ÅterhämtningStress ses vanligtvis som något negativt. Det är däremot inte hela sanningen. Den kan även hjälpa dig att prestera, göra dig beslutsam, fokuserad och stark. Det har redan skrivits många böcker om stress och då främst med en beteendevetenskaplig inriktning. Det finns dock inte lika…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering
Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra. Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Medievetenskap: reklam och samhälle Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för Journalistik, reklam och information.
Utmärkande dragExempel från verklighetenKritiskt förhållningssättBetonar samspelet mellan text och bild
Journalistik,…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Ännu en upplaga av storsäljande fackboken Effektiv visuell kommunikation är nu ute, den elfte, 47 000 ex. Den är uppdaterad till form och innehåll utifrån ett medielandskap som är i snabb och ständig förändring. Att en president i ett stort och dominerande land kommunicera med sin omvärld med hjälp av ett socialt…
Det här är en kultbok som bara kan beskrivas med ett ord – maffig! I flera hundra annonser skymtar en förunderlig tid fram, från 40-talets början till 60-talets slut. Det är ett dokument över en tid då folkhemmet skulle byggas och då framtidstron tycktes obegränsad. Nya produkter och nya företeelser skulle göra…
Kategorier: Informationsteknik
Den här boken är skriven för dig som vill få förståelse för och använda Service Management som arbetssätt i en IT-organisation. Syftet med boken är att beskriva IT Service Management på ett sätt som är lätt att förstå och som gör det lätt att börja använda.Boken bygger till stora delar på ITIL® och innehåller de…
Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Educational: Media studies Läromedel Läromedel: samhällsorienterande ämnen och humaniora
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen i kursen Journalistik, reklam och information 1 och 2.
Utmärkande drag– Exempel från verkligheten– Kritiskt förhållningssätt– Betonar samspelet…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Ett läromedel för kursen Journalistik, reklam och information 1 inom GY2011.
Uppfinnaren, Visionären och Det är bara reklam är författade av en av Sveriges största reklammän någonsin och en bibel för alla som intresserar sig för svensk reklamhistoria.
På 1960-talet reste den unge AD:n Alf Mork och reklamgurun Leon Nordin till Madison Avenue i New York för att lära sig hantverket av…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer. Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel – många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa…
Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering
Ger din kommunikation effekt?Kommunikation är inte ett självändamål, utan ska utgå ifrån och bidra till företagets övergripande affärsmål. Företagets kommunikation ska skapa värden, den ska skapa lönsamhet. Men hur gör man – vad krävs för attlyckas med sin kommunikation, vad krävs för att den ska få genomslag i…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Kanal – journalistik, reklam och information är indelad i tre övergripande block, Journalistik, Reklam och Information. Varje block är i sin tur indelat fem separata avsnitt. Det första – introduktion, lägger grunden för de följande fyra fördjupningsavsnitten. Det sista fördjupningsavsnittet i de tre…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
– sälj mer på nätet – utan att köpa mer reklam Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet ? utan att köpa mer reklam?
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det behöver kosta en massa pengar.
Boken vänder…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Är det verkligen bra att ha ett tydligt positionerat varumärke? Hur viktigt är det egentligen att vara konsekvent i marknadskommunikationen? Ifrågasätt det gamla och tänk i nya banor! Boken innehåller nio nya regler för framgångsrik marknadsföring – som vänder ut och in på rådande logik och praktik.Läs merMed…
Är hälsobranschen bara kvacksalveri och mördande reklam?
Läs författarnas vassa analys av en bransch som till stor del styrs av försäljning av preparat som inte behövs och ibland kanske till och med är skadliga?
Jakten efter den perfekta kroppen pågår ständigt och har så gjort i decennier. Trend efter trend byts…
I olika sammanhang kommer vi allt oftare i kontakt med fenomen som yoga,
mindfulness, qigong och andra företeelser som har sina rötter i andra religioner än
den kristna. Hur ska man förhålla sig till allt detta som kristen? Går det att förena öster-ländsk andlighet eller nyandlighet med kristen tro? Går det att som…
Innehåller beskrivning av gällande materiella bestämmelser om energi- och reklamskatter. Denna upplaga utgår från bestämmelserna i de olika författningarna i deras lydelse den 1 januari 2014.
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv.
Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik
Boken…
Bara det bästa är gott nog – hemgjord glass. Glassboken innehåller
100 recept på himmelskt goda, vackra, kalla läckerheter som är en
fröjd och njutning för både kropp och själ.
Byråvalsguiden 2005 är en fullmatad kunskapsbok för marknadsförare på alla nivåer från nybakad reklamansvarig till kocerndirektör med miljonbudget. Här ges handfasta råd och instrumentella verktyg för att kunna göra ett framgångsrikt byråval. Dessutom presenteras vilka byråer som är bäst inom sin kategori när…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Lärarhandledningen underlättar hela undervisningskedjan, från mål, via centralt innehåll, pedagogiskt upplägg, elevövningar, examinationer till formativ bedömning och betygsättning. Som lärare får du stöd med mål, innehåll, upplägg, tolkningar, tips, förslag och bedömningsgrunder.
Du spar tid och energi som du kan…
I Byråvalsguiden 2006 hittar du bland annat:
* Reklammarknaden i dag – En överblick över hur reklammarknaden ser ut i dag.
* Reklammarknaden i morgon – Vilka är trenderna och hur kommer marknaden att se ut på sikt?
* Varumärkes-SM – Årets starkaste varumärken är utsedda.
* Vem är vem inom reklam och…