Sökresultat för Reklam...
Rensa filter?
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Tolfte och senaste upplagan
En värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effektiv visuell kommunikation, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella kommunikatörerna och…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering
Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra. Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv.
Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik
Boken…
Är hälsobranschen bara kvacksalveri och mördande reklam?
Läs författarnas vassa analys av en bransch som till stor del styrs av försäljning av preparat som inte behövs och ibland kanske till och med är skadliga?
Jakten efter den perfekta kroppen pågår ständigt och har så gjort i decennier. Trend efter trend byts…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet – utan att köpa mer reklam? Då är detta handboken för dig.
Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det ska behöva kosta en massa pengar. ”Dina egna kanaler är din största…
Finns det ett samband mellan den ökande reklamen och den ökande konsumtionen? Utnyttjar barnen sin tjatmakt för att få föräldrarna att köpa mer av de ohälsosamma livsmedlen?
För första gången har nu en kartläggning gjorts av dessa typer av reklam i Sverige.
Rapporten visar på mätmetoder som kan användas för att…
Innehåller beskrivning av gällande materiella bestämmelser om energi- och reklamskatter. Denna upplaga utgår från bestämmelserna i de olika författningarna i deras lydelse den 1 januari 2014.
Uppfinnaren, Visionären och Det är bara reklam är författade av en av Sveriges största reklammän någonsin och en bibel för alla som intresserar sig för svensk reklamhistoria.
På 1960-talet reste den unge AD:n Alf Mork och reklamgurun Leon Nordin till Madison Avenue i New York för att lära sig hantverket av…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Ett läromedel för kursen Journalistik, reklam och information 1 inom GY2011.
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Ett läromedel för kursen Journalistik, reklam och information 1 inom GY2011.
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Ett läromedel för kursen Journalistik, reklam och information 1 inom GY2011.
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Historia Historia och arkeologi Historia: särskilda händelser och ämnen Politik och statsskick Politisk aktivism Reklam och annonsering Samhälle och samhällsvetenskap Socialhistoria och kulturhistoria Valkampanjer och politisk reklam
Vad var reklam?
Under 1930-talet var reklam ett nytt modernt fenomen som det fästes visionära förhoppningar vid. Reklamen skulle tjäna samhället och bygga framtiden, menade företrädare för den framväxande näringsgren som reklam var. Reklamen skulle skapa välstånd, men också lära människor trafikvett och den användes…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Immaterialrätt Juridik Särskilda rättsområden
Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Den andra upplagan av Riskerna med varumärken, produkter och reklam fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren.
Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken.
I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Tvärvetenskap
Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder, former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi, finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Ännu en upplaga av storsäljande fackboken Effektiv visuell kommunikation är nu ute, den elfte, 47 000 ex. Den är uppdaterad till form och innehåll utifrån ett medielandskap som är i snabb och ständig förändring. Att en president i ett stort och dominerande land kommunicera med sin omvärld med hjälp av ett socialt…
Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv.
Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik
Boken…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering Varumärken
En bok om hur en del av Sveriges ekonomi förändrades under 1900-talets sista årtionden och början på 2000-talet. Utgångspunkt för berättelsen tas i en radikal omvandlingsprocess i gränslandet mellan massmedia och reklam, vilket orienterar vår historieskrivning mot reklammarknadernas moderna historia 1975-2012.…
Den här handboken är rena guldgruvan för dig som arbetar med marknadsföring av industriella produkter och tjänster – lättläst, rikt illustrerad och späckad med exempel. Du får: en enkel och systematisk arbetsmodell, alla de verktyg du behöver för att gräva fram och utvärdera fakta, massor av tips och råd, en rad…
Det är så lätt att skriva mail, men så svårt att vara människa. Katarina och Bosse har skickat hundratals mail till företag och organisationer. Ingen har gått säker. Inte ens Ernst Billgren, Björn Ranelid eller Sigrid Combüchen. INGEN REKLAM TACK består utav mailen Katrina och Bosse skickat och svaren de fått. I boken…
Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Att förstå hur bilder kommunicerar och samverkar med text, tal, ljud och grafisk design ger nycklar till att läsa och tolka språk, tilltal och uttryckssätt i media.Läs merDen här boken bygger på den tidigare Bild och retorik i media av samma författare. I Visuell retorik får vi se hur visuella uttrycksmedel kan…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Språk och lingvistik Språkvetenskap / lingvistik
När kommunföreträdare föreslog att Kramfors-Sollefteå flygplats skulle döpas om till High Coast Airport tog lokalbefolkningens tålamod slut. Det kommer snabbt att heta High Cost Airport i folkmun, varnade man. I den webbomröstning som kommunen anordnade gjordes tummen ner av en stor majoritet av invånarna. Kommunen…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldern
Idag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda…
Byråvalsguiden 2005 är en fullmatad kunskapsbok för marknadsförare på alla nivåer från nybakad reklamansvarig till kocerndirektör med miljonbudget. Här ges handfasta råd och instrumentella verktyg för att kunna göra ett framgångsrikt byråval. Dessutom presenteras vilka byråer som är bäst inom sin kategori när…
I Byråvalsguiden 2006 hittar du bland annat:
* Reklammarknaden i dag – En överblick över hur reklammarknaden ser ut i dag.
* Reklammarknaden i morgon – Vilka är trenderna och hur kommer marknaden att se ut på sikt?
* Varumärkes-SM – Årets starkaste varumärken är utsedda.
* Vem är vem inom reklam och…
Det här är en kultbok som bara kan beskrivas med ett ord – maffig! I flera hundra annonser skymtar en förunderlig tid fram, från 40-talets början till 60-talets slut. Det är ett dokument över en tid då folkhemmet skulle byggas och då framtidstron tycktes obegränsad. Nya produkter och nya företeelser skulle göra…
Kategorier: Juridik
Kunskap om upphovsrätten är grundläggande inom reklam- och medieproduktion. Dagens digitala teknik gör det enkelt att kopiera och manipulera alster utan kvalitetsförsämring. Över globala nätverk kan bilder, fotografier, videofilmer och musik snabbt laddas ner. Enkelheten gör att man knappast tänker på att det kan vara…
Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.
Boken behandlar hela processen…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Marknadsföring förknippas av många – och förväxlas ibland – med reklam. Men marknadsföring består av så mycket mer och i denna bok illustreras ämnets omfång och aspektrikedom. Först diskuteras marknadsföring i relation till övergripande trender, såsom teknisk och digital utveckling, samt frågor relaterade till…
Bild är en viktig del i all mänsklig kommunikation. Boken behandlar den bildspråkliga syntaxen för konst, film/TV, reklam, nyheter samt barn/ungdomskultur och ger en grund för att kunna urskilja och förstå bildens betydelse i relation till andra uttrycksformer.Läs merBild är en viktig del i all mänsklig kommunikation.…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Reklam i butik är ett läromedel som kan användas bl a på gymnasiets Handels- och administrationsprogram i den nya kursen Praktisk marknadsföring C, vars kursplan är identisk med kursen Reklam i butik.Boken förmedlar ett synsätt och ett arbetssätt som innebär att alla som har en relation till butiken – personal,…
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för detta läromedel.Läs merInformation och reklam fungerar som en brygga mellan teori och praktik. De mer teoretiska resonemangen kopplas till många konkreta exempel…