Bläddra
Sökresultat för Reklam... Rensa filter?

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Tolfte och senaste upplagan En värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effektiv visuell kommunikation, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella kommunikatörerna och…
Köp här

Isbn: 9789189063693

Utgivningsår:20210406

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789186909192

Utgivningsår:20130711

Utgivare: Bokförlaget Redaktionen i Sthlm

Mediatyp: BC

av:Mattias Åkerberg, Christer Wiklander

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering
Kreativitet använd på rätt sätt kan få en enda annons att göra tio annonsers jobb, hävdade en framgångsrik reklamskribent. Och det är just det som den här boken handlar om: hur man får homo sapiens att sluta zappa och ströläsare att sluta bläddra. Idag lever vi i en värld där reklamen skapar mer irritation än…
Köp här

Isbn: 9789186691080

Utgivningsår:20111020

Utgivare: Roos & Tegner

Mediatyp: BB

Köp här

Isbn: 9789186460891

Utgivningsår:20070817

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BB

av:Brigitte Mral, LarsÅke Larsson

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv. Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik Boken…
Köp här

Isbn: 9789186093266

Utgivningsår:20040915

Utgivare: Retorikförlaget AB

Mediatyp: BC

av:Håkan Jörgensen, Helena Hugosson

Kategorier: Familj och hälsa Hälsa, relationer och personlig utveckling
Är hälsobranschen bara kvacksalveri och mördande reklam? Läs författarnas vassa analys av en bransch som till stor del styrs av försäljning av preparat som inte behövs och ibland kanske till och med är skadliga? Jakten efter den perfekta kroppen pågår ständigt och har så gjort i decennier. Trend efter trend byts…
Köp här

Isbn: 9789185511099

Utgivningsår:20070920

Utgivare: Hälsoförlaget

Mediatyp: BC

av:Christer Pettersson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet – utan att köpa mer reklam? Då är detta handboken för dig. Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det ska behöva kosta en massa pengar. ”Dina egna kanaler är din största…
Utgått

Isbn: 9789176970331

Utgivningsår:20170521

Utgivare: Hoi Förlag AB

Mediatyp: BC

Finns det ett samband mellan den ökande reklamen och den ökande konsumtionen? Utnyttjar barnen sin tjatmakt för att få föräldrarna att köpa mer av de ohälsosamma livsmedlen? För första gången har nu en kartläggning gjorts av dessa typer av reklam i Sverige. Rapporten visar på mätmetoder som kan användas för att…
Köp här

Isbn: 9789289314374

Utgivningsår:20070122

Utgivare: Norstedts Juridik AB

Mediatyp: BC

av:

Kategorier: Juridik Särskilda rättsområden Skatter och avgifter
Innehåller beskrivning av gällande materiella bestämmelser om energi- och reklamskatter. Denna upplaga utgår från bestämmelserna i de olika författningarna i deras lydelse den 1 januari 2014.
Köp här

Isbn: 9789198155853

Utgivningsår:20140506

Utgivare: Norstedts Juridik AB

Mediatyp: BC

av:Alf Mork

Kategorier: Skönlitteratur Skönlitteratur: allmänt
Uppfinnaren, Visionären och Det är bara reklam är författade av en av Sveriges största reklammän någonsin och en bibel för alla som intresserar sig för svensk reklamhistoria.  På 1960-talet reste den unge AD:n Alf Mork och reklamgurun Leon Nordin till Madison Avenue i New York för att lära sig hantverket av…
Köp här

Isbn: 9789198044836

Utgivningsår:20131011

Utgivare: LUX Publica

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789173792646

Utgivningsår:20130810

Utgivare: Thelin läromedel

Mediatyp: BE

Köp här

Isbn: 9789173792639

Utgivningsår:20130810

Utgivare: Thelin läromedel

Mediatyp: BE

Köp här

Isbn: 9789173792653

Utgivningsår:20130810

Utgivare: Thelin läromedel

Mediatyp: BE

av:Hans, 1949- Wigstrand

Köp här

Isbn: 9789188595478

Utgivningsår:19991201

Utgivare: Ekerlids

Mediatyp: BB

av:Elin Gardeström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Historia Historia och arkeologi Historia: särskilda händelser och ämnen Politik och statsskick Politisk aktivism Reklam och annonsering Samhälle och samhällsvetenskap Socialhistoria och kulturhistoria Valkampanjer och politisk reklam
Vad var reklam? Under 1930-talet var reklam ett nytt modernt fenomen som det fästes visionära förhoppningar vid. Reklamen skulle tjäna samhället och bygga framtiden, menade företrädare för den framväxande näringsgren som reklam var. Reklamen skulle skapa välstånd, men också lära människor trafikvett och den användes…
Köp här

Isbn: 9789188663405

Utgivningsår:20180425

Utgivare: Södertörns högskola

Mediatyp: BC

av:Jakob Gottlieb, Mats Lundberg, Anette Henrysson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Immaterialrätt Juridik Särskilda rättsområden
Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Den andra upplagan av Riskerna med varumärken, produkter och reklam fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta…
Köp här

Isbn: 9789188809957

Utgivningsår:20180620

Utgivare: Vulkan

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författarens ambition…
Köp här

Isbn: 9789173310703

Utgivningsår:20070824

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författaren berättar medryckande hur man…
Köp här

Isbn: 9789173312387

Utgivningsår:20090318

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren. Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är…
Köp här

Isbn: 9789173312929

Utgivningsår:20100824

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den? Ja, den finns. I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i: Hur…
Köp här

Isbn: 9789173315074

Utgivningsår:20120830

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil…
Köp här

Isbn: 9789173316460

Utgivningsår:20140826

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Tvärvetenskap
Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder, former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi, finns den? Ja, den finns. I Effektiv visuell kommunikation får du insikt…
Köp här

Isbn: 9789173317030

Utgivningsår:20150113

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Ännu en upplaga av storsäljande fackboken Effektiv visuell kommunikation är nu ute, den elfte, 47 000 ex. Den är uppdaterad till form och innehåll utifrån ett medielandskap som är i snabb och ständig förändring. Att en president i ett stort och dominerande land kommunicera med sin omvärld med hjälp av ett socialt…
Köp här

Isbn: 9789173318372

Utgivningsår:20170822

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789197191586

Utgivningsår:20040501

Utgivare: Trafik-Nostalgiska Förlaget

Mediatyp: BB

Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv. Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik Boken…
Köp här

Isbn: 9789197407854

Utgivningsår:20040915

Utgivare: Rhetor förlag

Mediatyp: BC

av:Oskar Broberg, Marcus Gianneschi, Sverker Jonsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Reklam och annonsering Varumärken
En bok om hur en del av Sveriges ekonomi förändrades under 1900-talets sista årtionden och början på 2000-talet. Utgångspunkt för berättelsen tas i en radikal omvandlingsprocess i gränslandet mellan massmedia och reklam, vilket orienterar vår historieskrivning mot reklammarknadernas moderna historia 1975-2012.…
Utgått

Isbn: 9789175042978

Utgivningsår:20160913

Utgivare: Dialogos Förlag

Mediatyp: BB

av:Conny Gustafsson, Rune Rennemark

Den här handboken är rena guldgruvan för dig som arbetar med marknadsföring av industriella produkter och tjänster – lättläst, rikt illustrerad och späckad med exempel. Du får: en enkel och systematisk arbetsmodell, alla de verktyg du behöver för att gräva fram och utvärdera fakta, massor av tips och råd, en rad…
Köp här

Isbn: 9789175486994

Utgivningsår:20060710

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789198125313

Utgivningsår:20131115

Utgivare: Journal

Mediatyp: BB

av:Katarina Lundh, Bosse Lundh, Oskar Hallbert, Sebastian Larsson

Kategorier: Humor Livsstil, hobby och fritid
Det är så lätt att skriva mail, men så svårt att vara människa. Katarina och Bosse har skickat hundratals mail till företag och organisationer. Ingen har gått säker. Inte ens Ernst Billgren, Björn Ranelid eller Sigrid Combüchen. INGEN REKLAM TACK består utav mailen Katrina och Bosse skickat och svaren de fått. I boken…
Köp här

Isbn: 9789176948200

Utgivningsår:20100923

Utgivare: Isaberg förlag

Mediatyp: BB

av:Anders Carlsson, Thomas Koppfeldt

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Att förstå hur bilder kommunicerar och samverkar med text, tal, ljud och grafisk design ger nycklar till att läsa och tolka språk, tilltal och uttryckssätt i media.Läs merDen här boken bygger på den tidigare Bild och retorik i media av samma författare. I Visuell retorik får vi se hur visuella uttrycksmedel kan…
Köp här

Isbn: 9789147077489

Utgivningsår:20080731

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Språk och lingvistik Språkvetenskap / lingvistik
När kommunföreträdare föreslog att Kramfors-Sollefteå flygplats skulle döpas om till High Coast Airport tog lokalbefolkningens tålamod slut. Det kommer snabbt att heta High Cost Airport i folkmun, varnade man. I den webbomröstning som kommunen anordnade gjordes tummen ner av en stor majoritet av invånarna. Kommunen…
Köp här

Isbn: 9789163719752

Utgivningsår:20130211

Utgivare: Språkförsvaret

Mediatyp: BB

av:Conny Gustafsson, Rune Rennemark, Ulf Vanselius

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldern Idag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda…
Köp här

Isbn: 9789163799754

Utgivningsår:20160201

Utgivare: Pyramid Communication

Mediatyp: BB

Köp här

Isbn: 9789170311611

Utgivningsår:20060301

Utgivare: Stockholmia förlag

Mediatyp: BB

av:Andreas Dalin

Byråvalsguiden 2005 är en fullmatad kunskapsbok för marknadsförare på alla nivåer från nybakad reklamansvarig till kocerndirektör med miljonbudget. Här ges handfasta råd och instrumentella verktyg för att kunna göra ett framgångsrikt byråval. Dessutom presenteras vilka byråer som är bäst inom sin kategori när…
Köp här

Isbn: 9789170920332

Utgivningsår:20050419

Utgivare: Ekerlids

Mediatyp: BC

av:Billy Andersson

I Byråvalsguiden 2006 hittar du bland annat: * Reklammarknaden i dag – En överblick över hur reklammarknaden ser ut i dag. * Reklammarknaden i morgon – Vilka är trenderna och hur kommer marknaden att se ut på sikt? * Varumärkes-SM – Årets starkaste varumärken är utsedda. * Vem är vem inom reklam och…
Köp här

Isbn: 9789170920509

Utgivningsår:20060602

Utgivare: Ekerlids

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789170921322

Utgivningsår:20100309

Utgivare: Ekerlids

Mediatyp: BC

av:Joel Stolpe Montan, Jan Cederquist

Det här är en kultbok som bara kan beskrivas med ett ord – maffig! I flera hundra annonser skymtar en förunderlig tid fram, från 40-talets början till 60-talets slut. Det är ett dokument över en tid då folkhemmet skulle byggas och då framtidstron tycktes obegränsad. Nya produkter och nya företeelser skulle göra…
Köp här

Isbn: 9789171260017

Utgivningsår:20050823

Utgivare: Max Ström

Mediatyp: BC

av:Thomas Carlén-Wendels

Köp här

Isbn: 9789144000671

Utgivningsår:19961231

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Thomas Carlén-Wendels

Kategorier: Juridik
Kunskap om upphovsrätten är grundläggande inom reklam- och medieproduktion. Dagens digitala teknik gör det enkelt att kopiera och manipulera alster utan kvalitetsförsämring. Över globala nätverk kan bilder, fotografier, videofilmer och musik snabbt laddas ner. Enkelheten gör att man knappast tänker på att det kan vara…
Köp här

Isbn: 9789144029573

Utgivningsår:20050923

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Leif Johansson, Lars-Göran Nyström, Carl Anders Svensson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen. Boken behandlar hela processen…
Köp här

Isbn: 9789144034737

Utgivningsår:20040908

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Marknadsföring förknippas av många – och förväxlas ibland – med reklam. Men marknadsföring består av så mycket mer och i denna bok illustreras ämnets omfång och aspektrikedom. Först diskuteras marknadsföring i relation till övergripande trender, såsom teknisk och digital utveckling, samt frågor relaterade till…
Köp här

Isbn: 9789144074184

Utgivningsår:20130419

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789172035850

Utgivningsår:20040401

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789172036352

Utgivningsår:20050215

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Hasse Hansson, Sten-Gösta Karlsson, Gert Z Nordström

Kategorier: Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap
Bild är en viktig del i all mänsklig kommunikation. Boken behandlar den bildspråkliga syntaxen för konst, film/TV, reklam, nyheter samt barn/ungdomskultur och ger en grund för att kunna urskilja och förstå bildens betydelse i relation till andra uttrycksformer.Läs merBild är en viktig del i all mänsklig kommunikation.…
Köp här

Isbn: 9789147009916

Utgivningsår:19990218

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Sara Hagelstam, Roger Sträng

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Reklam i butik är ett läromedel som kan användas bl a på gymnasiets Handels- och administrationsprogram i den nya kursen Praktisk marknadsföring C, vars kursplan är identisk med kursen Reklam i butik.Boken förmedlar ett synsätt och ett arbetssätt som innebär att alla som har en relation till butiken – personal,…
Köp här

Isbn: 9789147041848

Utgivningsår:19970922

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för detta läromedel.Läs merInformation och reklam fungerar som en brygga mellan teori och praktik. De mer teoretiska resonemangen kopplas till många konkreta exempel…
Köp här

Isbn: 9789147043521

Utgivningsår:19981007

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC