Bläddra
Sökresultat för Alf Rehn... Rensa filter?

av: Lena Abrahamsson, Lars Bengtsson, Ida Gremyr, Christian Kowalkowski, Marcus Lindahl, Anders Nilsson, Alf Rehn, Anders Segerstedt, Kristina Säfsten, Peter Öhman

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industriell organisation och ekonomi Nationalekonomi
Boken tar ett grundläggande helhetsgrepp på ämnet industriell ekonomi genom att följa processen om hur företag uppstår, utvecklas och växer. Den behandlar olika slags företag, små och stora, gamla och nya, eftersom frågeställningar och problem skiljer sig åt beroende på företagstyp.Läs merDen består av åtta block som…
Köp här

Isbn: 9789147111831

Utgivningsår: 20160115

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av: Alf Rehn

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi Företagsekonomi och management
“Företagsekonomi, vad är det egentligen? Frågan verkar kanske lite naiv, men inte för att vi antar att alla vet vad det är, utan för att vi normalt antar att företagsekonomi är ett såpass enkelt definierat och klart avgränsat fält att frågan egentligen inte behövs.  Där andra vetenskapliga fält har en aura…
Köp här

Isbn: 9789127117266

Utgivningsår: 20071220

Utgivare: Natur & Kultur Digital

Mediatyp: EA

av: Alf Rehn

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Dubbelpocket innehållande För företagsekonomi och Business Rehnt ut sagt. För företagsekonomi Varför tycker så många att det är tråkigt att tala om ekonomi? Företagsekonomi är en ofta kritiserad och ifrågasatt vetenskap. Trots det behöver vi en vetenskap för att greppa en värld där företag och ekonomi finns och…
Köp här

Isbn: 9789127118522

Utgivningsår: 20090105

Utgivare: Natur & Kultur Akademisk

Mediatyp: BC

av: Mats Alvesson, Ola Bergström, Piero Colla, Hervé Corvellec, Barbara Czarniawska, Lars Engwall, Lena Gerholm, Sten Jönsson, Dan Kärreman, Rolf Lundin, Alf Rehn, Miriam Salzer Mörling, Emma Stenström, Jeanette Wetterström

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Vad innebär det att arbeta med en avhandling? Varför blir detta arbete en sådan viktig del av identiteten? Hur resonerar handledare? När och för vem blir avhandlingen ett livsverk? I boken reflekterar ett antal aktiva forskare över avhandlingsskrivande, inträdet i forskarkollektivet och självständig forskning. Den är…
Köp här

Isbn: 9789144041889

Utgivningsår: 20030606

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av: Mats Alvesson, Ola Bergström, Piero Colla, Hervé Corvellec, Lars Engwall, Lena Gerholm, Sten Jönsson, Dan Kärreman, Rolf Lundin, Alf Rehn, Miriam Salzer Mörling, Emma Stenström, Jeanette Wetterström

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Vad innebär det att arbeta med en avhandling? Varför blir detta arbete en sådan viktig del av identiteten? Hur resonerar handledare? När och för vem blir avhandlingen ett livsverk? I boken reflekterar ett antal aktiva forskare över avhandlingsskrivande, inträdet i forskarkollektivet och självständig forskning. Den är…
Köp här

Isbn: 9789144064383

Utgivningsår: 20030606

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: EA

av: Johan Sandström, Daniel Ericsson, Markus Kallifatides, Rolf A. Lundin, Alexander Styhre, Alf Rehn, Hervé Corvellec, Marcus Lindahl, Barbara Czarniawska, Ulla Eriksson-Zetterquist, Anna Wahl, Charlotte Holgersson, Monika Kostera, Ulla Johansson, Karin Holmblad Brunsson, Elisabeth Sundin, Markus Hällgren, Jill Woodilla

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Köp här

Isbn: 9789144067384

Utgivningsår: 20110416

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av: Daniel Ericsson, Bengt Johannisson, Markus Kallifatides, Pernilla Nilsson, Alf Rehn, Alexander Styhre

Köp här

Isbn: 9789189300071

Utgivningsår: 20030601

Utgivare: Academia Adacta

Mediatyp: BC

av: Alf Rehn

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Hade ni det mysigt på senaste idékonferensen? Tyckte den externa föreläsaren att ni var sååå kreativa? Risken är att ni inte åstadkom speciellt mycket. Äkta kreativitet handlar om att närma sig det farliga, läskiga och obekväma. Att ge utrymme för fräna och obehagliga konfrontationer. Att lura vår lata hjärna att jobba…
Köp här

Isbn: 9789189388536

Utgivningsår: 20100517

Utgivare: BookHouse Editions

Mediatyp: BC

av: Alf Rehn

Företagsekonomi, vad är det egentligen? Frågan verkar kanske lite naiv, men inte för att vi antar att alla vet vad det är, utan för att vi normalt antar att företagsekonomi är ett såpass enkelt definierat och klart avgränsat fält att frågan egentligen inte behövs. Där andra vetenskapliga fält har en aura av att vara…
Köp här

Isbn: 9789127025844

Utgivningsår: 20071029

Utgivare: Natur & Kultur

Mediatyp: BC

av: Alf Rehn,

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Tid och projekt har blivit populära ord i den företagsekonomiska debatten. Men vad är det egentligen vi pratar om när vi säger att det är viktigt att tänka på tiden och att projekt är ett bra sätt att organisera verksamhet? Denna bok tar fasta på frågan hur dessa begrepp hanteras och presenterar ett sätt att tänka…
Köp här

Isbn: 9789185213061

Utgivningsår: 20041101

Utgivare: Arvinius Förlag

Mediatyp: BB

av: Mats Börjesson, Alf Rehn

Makt angår oss alla. Vi hittar det i vardagen och i forskares teorier, som något svårt att ta på men alltid lika relevant. Därför denna bok, en introduktion till teorierna och sätten att se på makt, i det stora, i det lilla, och i det osynliga.Läs merSagt om boken”Makt har ofta presenterats som något diffust och…
Köp här

Isbn: 9789147087464

Utgivningsår: 20090115

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av: Alf Rehn

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Varför finns det så många ledarskapsböcker? Inom ledarskapsforskningen skapas det ständigt ny kunskap. Bok efter bok med teori efter teori släpps till en väntande marknad. Så varför finns det ingen definitiv instruktionsbok för ledare? Vi upplever ledarskapsparadoxen varje dag, i varje ögonblick av ledarskap. Det är en…
Köp här

Isbn: 9789188869456

Utgivningsår: 20190321

Utgivare: Volante

Mediatyp: BC

av: Alf Rehn

Kategorier: Affärsutveckling Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Innovation … alla talar om det, men vad är det egentligen? Hur kommer innovationer till, och är det faktiskt så viktigt som folk säger? Alf Rehn presenterar en översikt av innovation, från små förbättringar till stora systemutvecklingar, från ledning till etik, från klassisk teori till ny kritik – Innovation ger…
Köp här

Isbn: 9789147113583

Utgivningsår: 20170913

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC