Bläddra
Sökresultat för Liber AB... Rensa filter?

av:Thorgny Krok, Sigfrid Almquist

Kategorier: Djur och natur Livsstil, hobby och fritid Träd, vilda blommor och växter
Observera att denna print on demand-utgåva till innehållet är identisk med 28:e inbundna upplagan från 1994. I denna upplaga, bearbetad av Lena och Bengt Jonsell, har taxonomin och nomenklaturen moderniserats. Ett antal arter, som nu uppfattas som inhemska, har lagts till. Utbredningsuppgifterna har uppdaterats och…
Köp här

Isbn: 9789147108695

Utgivningsår:20120402

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Ingrid Ottersten, Mijo Balic

Kategorier: Informationsteknik
Effektstyrning av IT IT-produkter skapar i sig inga effekter – de uppstår i användningen. För att få avsedd effekt av sina investeringar borde alla beställare aktivt styra sina projekt mot dessa effekter. Det låter självklart, men är det inte i praktiken.
Köp här

Isbn: 9789147095865

Utgivningsår:20100527

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Ingvar Karlsson

Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Läromedel Läromedel: företagsekonomi Läromedel: samhällsorienterande ämnen och humaniora
Karlssons FiKa-bok behandlar ekonomistyrning och ekonomisk planering, resultatplanering och lönsamhetsbedömning, produktkalkylering, investeringskalkylering och finansiell planering. Den här lösningsboken har utförliga lösningar till uppgifterna i såväl tillämpningsboken som faktaboken i serien.
Köp här

Isbn: 9789147106783

Utgivningsår:20120126

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Carl Lindeborg, Sofia Sivertsdotter

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vi bär alla på rädslor eller orosmoment av olika slag. De sätter prägel på vår vardag, påverkar våra beslut och leder ibland till konflikter. De stressar och håller oss tillbaka i tillvaron, ibland medvetet och ibland omedvetet. En viktig nyckel till att må optimalt och förverkliga hela sin potential är därför att möta…
Köp här

Isbn: 9789147108602

Utgivningsår:20120727

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Ulla Eriksson-Zetterquist

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Institutionell teori är en teoribildning som belyser varför organisationer inte fungerar som de rationella verktyg de är tänkta att vara. Den sätter fokus på hur organisationer styrs av omgivande faktorer, invanda mönster och tillfälliga moden snarare än av rationalitet. Läs mer Inom den skandinaviska…
Köp här

Isbn: 9789147107438

Utgivningsår:20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Linus Jonkman

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Zlatan, Anja, Tiger, Judit, Mozart – var kommer dessa fantastiska talanger från? Inom sport, musik och affärsvärlden återkommer fenomenet gång på gång. I arbetslivet kallas det för kriget om talangerna. Media målar upp mustiga bilder om en föränderlig arbetsmarknad där framgång skapas genom kraften hos begåvade…
Köp här

Isbn: 9789147109012

Utgivningsår:20121210

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Eva Grundelius

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vi kommunicerar ständigt. Ändå saknar de flesta kunskap om kommunikationens grunder. I denna handbok lär du dig skilja på god och dåligt fungerande kommunikation och vilka fyra förmågor som behövs för att bli helt överens!
Köp här

Isbn: 9789147107582

Utgivningsår:20120621

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Agneta Olsson, Annika Hall

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Extern vd ­ så lyckas du innehåller 15 framgångsfaktorer som skapar förutsättningar för ett fruktbart samspel mellan extern vd och ägare. Ett case inleder varje framgångsfaktor och löper som en röd tråd genom boken. En tydlig struktur, konkreta tips och råd samt många exempel gör boken praktiskt användbar för vd:ar,…
Köp här

Isbn: 9789147108497

Utgivningsår:20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:M. Scott Peck

Kategorier: Hälsa, relationer och personlig utveckling Självhjälp och praktiska råd
Livet är svårt. Det finns inga enkla genvägar till lyckan. Uppmärksamhet, ihärdighet och vilja hjälper oss på Den smala vägen till psykologisk och andlig utveckling. Var och en av oss har en kraft som driver oss att välja Den smala vägen. Det enda som egentligen kan hindra oss är lättja. Boken har i över nio år varit…
Köp här

Isbn: 9789147097227

Utgivningsår:20110812

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Kjell Rodenstedt, Kent Winther

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Projektledning
Det blir allt vanligare att arbeta i projekt både i företag och i organisationer. Nya verksamheter startar ofta som projekt och förändringar genomförs i projektform. I många företag och organisationer lever flera projekt sida vid sida med "den vanliga verksamheten". Det finns också många företag, och andelen…
Köp här

Isbn: 9789147097524

Utgivningsår:20120112

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Johan Sköld

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vad är det som gör att man lyckas inom försäljning av kvalificerade konsulttjänster? Hur gör man för att öka resultatet av sina insatser och hur skapar man affärer med god vinstmarginal? Dessa är frågor som många konsultföretag brottas med, och där några lyckas bättre än andra. I den här boken får du veta hur de mest…
Köp här

Isbn: 9789147107575

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Rolf Laurelli

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Sverige ställer om från tillverkning till handel och allt fler blir involverade i samarbeten med kunder. I takt med denna kommersialisering av samhället ökar betydelsen av affärsmannaskap. Men vad är det och hur gör man? Den här boken ger svaren genom praktiska råd och belysande exempel. Den vänder sig till dig som är…
Köp här

Isbn: 9789147107483

Utgivningsår:20120727

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Maria Österåker

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Har du ett kreativt yrke och är verksam som exempelvis illustratör, designer, musiker, fotograf, grafisk formgivare eller konsthantverkare? Vill du bli bättre på att ta betalt för det du skapar? Då är det här boken för dig! Här får du hjälp att sätta rätt pris på din produkt eller tjänst – så att du kan leva på…
Köp här

Isbn: 9789147107636

Utgivningsår:20120528

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Kaj Storbacka, Jarmo R Lehtinen

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Customer Relationship Management CRM fick hedersomnämnande som Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund. Konkurrensen om kunderna ökar hela tiden. Antalet val en kund gör ökar likaså. Vad är det som gör att vissa företag lyckas behålla sina kunder bättre än andra? Svaret är att de arbetar aktivt med…
Köp här

Isbn: 9789147098347

Utgivningsår:20120412

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Rolf Laurelli, Bengt-Åke Cras

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Handbok för personlig försäljning ger inte alla svar och lösningar. Däremot får du massor av nyttiga tips och övningar, goda råd och belysande exempel från Sveriges mest erfarna experter på försäljning och affärsmannaskap. Den här andra upplagan av boken är kompletterad med ett nyskrivet kapitel om kundens…
Köp här

Isbn: 9789147106905

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Alexander Styhre

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Byråkratin är den vanligaste organisationsformen i vårt samhälle. Det är också den kanske mest kritiserade. Byråkratier framställs ofta som stelbenta miljöer med ineffektiva handläggare. Med denna bok vill författaren ge en mer balanserad och rättvisande bild av den roll byråkratimodellen har haft och alltjämt har i…
Köp här

Isbn: 9789147107414

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Gillis Herlitz, Per Peterson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Debatten om vargens vara eller icke vara i svenska skogar är högljudd och mer aktuell än någonsin. Varghatare står mot vargkramare. Den ena sidan vill inte ha några vargar alls och den andra vill låta vargstammen växa sig stark och livskraftig. Båda sidor anser sig ha rätt och det är svårt att se hur de någonsin ska…
Köp här

Isbn: 9789147106929

Utgivningsår:20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Tomas Lindbom

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Alla kan skriva. Visst är det så. Det är samtidigt lika självklart att en del texter engagerar mer än andra. Och att en text kan vara glasklar medan en annan är rörig och saknar struktur. Läs mer Din vardag på jobbet är full av möten med andra människor. En stor del av dem sker via det skrivna ordet i de sociala…
Köp här

Isbn: 9789147098569

Utgivningsår:20121108

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Daniel Lantz

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher It-sektorn Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Har du nyss startat ett e-handelsföretag eller funderar du på att göra det? Har du en fysisk butik som du vill komplettera med en e-butik? Vill du vidareutveckla och förbättra en etablerad e-butik? Då är det här boken för dig! E-handel – så driver och utvecklar du den är en praktisk handbok som vägleder och inspirerar…
Köp här

Isbn: 9789147108473

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Per Grankvist

Kategorier: Geovetenskap, geografi, miljö och samhällsplanering Hållbar utveckling Miljön
Sveriges mest hyllade bok om CSR har kommit ut i en ny, uppdaterad upplaga med över 160 fullt sökbara konkreta exempel på hur företag tjänar pengar på att jobba med hållbarhet. Insikten om att företag genom att bidra till att lösa samhällsproblem kan öka sin innovationsförmåga, konkurrenskraft och lönsamhet märks i…
Köp här

Isbn: 9789147098507

Utgivningsår:20120507

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Anders Parment

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Omfattande förändringar pågår i företag och organisationer: 40-talisterna går i pension och in kommer Generation Y – 80-talisterna som vill göra skillnad. Det här är en generation konsumenter och medarbetare som har vuxit upp i ett samhälle med många möjligheter och val, ständig kommunikation och stora sociala…
Köp här

Isbn: 9789147107421

Utgivningsår:20120621

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide, Larsåke Larsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås…
Köp här

Isbn: 9789147107599

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Erik Blennberger

Kategorier: Affärsetik och samhällsansvar Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
För första gången finns nu en utarbetad etisk kod för chefer. Den här boken är den första etiska koden i Sverige som särskilt vänder sig till chefer. Boken tar upp etiska problem och klargör etiska värden och normer för arbetet som chef inom olika samhällssektorer och branscher samt på olika nivåer i en…
Köp här

Isbn: 9789147108480

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Tomas Conradi

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Tio sanningar er marknadsavdelning mörkar sätter fingret på några av de mest seglivade myterna om varumärkesbyggande och beskriver hur ledningen kan angripa dem i vardagen. Med kapitel som ”Glöm branding”, ”Glöm USP:en” och ”Glöm varumärkesplattformen” gör Tomas Conradi upp med gamla sanningar och visar hur…
Köp här

Isbn: 9789147098538

Utgivningsår:20120924

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Christina Davisson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Att ensam ställa sig framför andra människor och tala brukar toppa listorna på vad vi människor fasar allra mest för att göra. Vi är många som lider av rampfeber. Varför? Och hur hanterar man den? Vad är det vi är så rädda för? Varför är rampfeber ett problem som det talas så tyst om? Varför är rampfeber så svår att…
Köp här

Isbn: 9789147108633

Utgivningsår:20120724

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Stephanie König

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Framgångsrika företag ser till att kunderna känner sig värdefulla och lyssnade på. Sociala medier är effektiva verktyg för att få den nära och direkta kontakt som efterfrågas. Och om de används rätt kan de skapa såväl goda kundrelationer som ökad lönsamhet. Sociala medier har gett företag – och kunder – en helt ny…
Köp här

Isbn: 9789147108978

Utgivningsår:20121210

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Roland Berner, Bo Ahrenfelt

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Konflikthanteringsboken Konflikter av olika slag – från alldagliga missförstånd till djupa motsättningar som rör hela organisationen – finns på alla arbetsplatser. De väcker ofta starka känslor och kan vara svåra att hantera. Boken beskriver hur och varför konflikter uppstår, hur man reagerar på och agerar…
Köp här

Isbn: 9789147095889

Utgivningsår:20100527

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Gerry Larsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Ledarskap är svårt. Speciellt svårt – och speciellt avgörande – är ledarskapet i starkt påfrestande situationer. Hur gör man som chef och ledare för att situationen ska lösas på bästa sätt för alla inblandade? För att leda sin grupp, sitt företag, ja, kanske sitt land genom en svår händelse och komma…
Köp här

Isbn: 9789147107445

Utgivningsår:20120821

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Helena Schmidt Thurow, Ann Sköld Nilsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
En handbok för alla som arbetar i butik. Boken ger kunskap och mod att vilja och våga förändra och förbättra din verksamhet. Här får du veta hur du skapar en helhet i erbjudandet till kunden och hur du kan öka din försäljning och lönsamhet. Teori och internationell forskning varvas med många praktiska exempel. Läs…
Köp här

Isbn: 9789147107506

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Søren Barlebo Wennerberg

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap Sociologi Sociologi och antropologi
Socialkonstruktivism -positioner, problem och perspektiv Boken är en klar och pedagogisk introduktion i socialkonstruktivism – ett av de dominerande synsätten när det gäller förhållandet mellan natur och kultur.
Köp här

Isbn: 9789147095872

Utgivningsår:20100527

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Moa Hjertson, Kajsa Svaleryd

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den nya diskrimineringslagen ställer krav på att arbetsgivare ska bedriva ett målinriktat arbete mot diskriminering och för likabehandling. Men vad betyder det och hur kan du göra? Den här boken vänder sig till dig som är chef, fackligt ombud eller på annat sätt arbetar med personalfrågor. Förhoppningen är att den ska…
Köp här

Isbn: 9789147107605

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Anders Amnéus

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken. Läs mer Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du…
Köp här

Isbn: 9789147098552

Utgivningsår:20121122

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Bo Ahrenfelt

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Organisationsteori och beteende
Vi känner alla till dem, vi har alla drabbats av dem och vi deltar alla i dem. Reviren. De är ett grundläggande mänskligt fenomen som finns inte minst på våra arbetsplatser, där de kan ställa till en hel del problem. Det finns, förenklat, tre slags revir: För svagt revir, där gruppkänsla och samhörighet saknas. För…
Köp här

Isbn: 9789147108640

Utgivningsår:20121026

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Nabila Alfakir

Kategorier: Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap
En inspirationsbok för alla som vill ha ett fruktbart samarbete mellan skolan och de invandrade familjerna – för barnens bästa. Författaren delar med sig av sina erfarenheter av att skapa konstruktiva möten. Läs mer Boken vill inspirera och stödja lärare att utveckla goda relationer till föräldrar med…
Köp här

Isbn: 9789147109074

Utgivningsår:20121203

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Ulla Holmberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den här boken innehåller goda råd och tips för dig som kommer att handleda eller som kommer att handledas. Här beskrivs såväl individuell handledning som handledning i grupp.
Köp här

Isbn: 9789147097203

Utgivningsår:20110629

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av:Björn Remneland

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
De senaste årtiondenas förändring av affärslandskapet och samhället ställer krav på företagen att förnya sina innovationsprocesser. Allt fler företag väljer nu att öppna upp sitt utvecklingsarbete och bjuda in utomstående aktörer. Öppen innovation är ett begrepp som börjat få fäste inom såväl näringsliv som…
Köp här

Isbn: 9789147107452

Utgivningsår:20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Anders Häger Jönsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Digitala kampanjer innebär en revolution inom marknadsföringen. Plötsligt går det att driva kampanjer utan behov av stora medieinvesteringar. Allt som krävs av dig är en genuin förståelse för internet som medium, och förmågan att skapa kreativa lösningar som fångar mottagarnas intresse. Den här boken ger dig svar på…
Köp här

Isbn: 9789147107520

Utgivningsår:20120608

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Pär Ström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
De sociala medierna erbjuder fantastiska möjligheter för marknadsföring och opinionsbildning. Och det behöver inte kosta något! Den här boken ger inspiration, idéer och många praktiska tips på hur du går tillväga. Du får lära dig hur du använder bloggar, Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, poddradio, e-post, Bambuser –…
Köp här

Isbn: 9789147107629

Utgivningsår:20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:John Steinberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vad är du bra på och inom vilka områden uppnår du bäst resultat? När mår du bäst, har mest flyt och får mest gjort? Vilka projekt och uppgifter får dig att utnyttja dina talanger och styrkor till fullo? Har du fått dessa frågor av din chef på dina senaste medarbetarsamtal? Har du som chef ställt dessa så kallade…
Köp här

Isbn: 9789147108503

Utgivningsår:20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Tobias Eltell, Johan Åberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Reklamjuridikguiden är en praktisk guide till de vanligaste lagar och branschregler som man kommer i kontakt med vid marknadsföring. Den svarar på de frågeställningar som dyker upp hos en annonsör och reklambyrå när de skapar och lanserar en ny reklamkampanj. Reklamjuridikguiden är en bok för alla som vill lära sig mer…
Köp här

Isbn: 9789147098583

Utgivningsår:20121108

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA