Bläddra
Sökresultat för Liber AB... Rensa filter?

av: Thorgny Krok, Sigfrid Almquist

Kategorier: Djur och natur Livsstil, hobby och fritid Träd, vilda blommor och växter
Observera att denna print on demand-utgåva till innehållet är identisk med 28:e inbundna upplagan från 1994. I denna upplaga, bearbetad av Lena och Bengt Jonsell, har taxonomin och nomenklaturen moderniserats. Ett antal arter, som nu uppfattas som inhemska, har lagts till. Utbredningsuppgifterna har uppdaterats och…
Köp här

Isbn: 9789147108695

Utgivningsår: 20120402

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Ingrid Ottersten, Mijo Balic

Kategorier: Informationsteknik
Effektstyrning av IT IT-produkter skapar i sig inga effekter – de uppstår i användningen. För att få avsedd effekt av sina investeringar borde alla beställare aktivt styra sina projekt mot dessa effekter. Det låter självklart, men är det inte i praktiken.
Köp här

Isbn: 9789147095865

Utgivningsår: 20100527

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Ingvar Karlsson

Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Läromedel Läromedel: företagsekonomi Läromedel: samhällsorienterande ämnen och humaniora
Karlssons FiKa-bok behandlar ekonomistyrning och ekonomisk planering, resultatplanering och lönsamhetsbedömning, produktkalkylering, investeringskalkylering och finansiell planering. Den här lösningsboken har utförliga lösningar till uppgifterna i såväl tillämpningsboken som faktaboken i serien.
Köp här

Isbn: 9789147106783

Utgivningsår: 20120126

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Carl Lindeborg, Sofia Sivertsdotter

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vi bär alla på rädslor eller orosmoment av olika slag. De sätter prägel på vår vardag, påverkar våra beslut och leder ibland till konflikter. De stressar och håller oss tillbaka i tillvaron, ibland medvetet och ibland omedvetet. En viktig nyckel till att må optimalt och förverkliga hela sin potential är därför att möta…
Köp här

Isbn: 9789147108602

Utgivningsår: 20120727

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Ulla Eriksson-Zetterquist

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Institutionell teori är en teoribildning som belyser varför organisationer inte fungerar som de rationella verktyg de är tänkta att vara. Den sätter fokus på hur organisationer styrs av omgivande faktorer, invanda mönster och tillfälliga moden snarare än av rationalitet. Läs mer Inom den skandinaviska…
Köp här

Isbn: 9789147107438

Utgivningsår: 20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: M. Scott Peck

Kategorier: Hälsa, relationer och personlig utveckling Självhjälp och praktiska råd
Livet är svårt. Det finns inga enkla genvägar till lyckan. Uppmärksamhet, ihärdighet och vilja hjälper oss på Den smala vägen till psykologisk och andlig utveckling. Var och en av oss har en kraft som driver oss att välja Den smala vägen. Det enda som egentligen kan hindra oss är lättja. Boken har i över nio år varit…
Köp här

Isbn: 9789147097227

Utgivningsår: 20110812

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Rolf Laurelli

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Sverige ställer om från tillverkning till handel och allt fler blir involverade i samarbeten med kunder. I takt med denna kommersialisering av samhället ökar betydelsen av affärsmannaskap. Men vad är det och hur gör man? Den här boken ger svaren genom praktiska råd och belysande exempel. Den vänder sig till dig som är…
Köp här

Isbn: 9789147107483

Utgivningsår: 20120727

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Maria Österåker

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Har du ett kreativt yrke och är verksam som exempelvis illustratör, designer, musiker, fotograf, grafisk formgivare eller konsthantverkare? Vill du bli bättre på att ta betalt för det du skapar? Då är det här boken för dig! Här får du hjälp att sätta rätt pris på din produkt eller tjänst – så att du kan leva på…
Köp här

Isbn: 9789147107636

Utgivningsår: 20120528

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Eva Grundelius

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vi kommunicerar ständigt. Ändå saknar de flesta kunskap om kommunikationens grunder. I denna handbok lär du dig skilja på god och dåligt fungerande kommunikation och vilka fyra förmågor som behövs för att bli helt överens!
Köp här

Isbn: 9789147107582

Utgivningsår: 20120621

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Anders Amnéus

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken. Läs mer Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du…
Köp här

Isbn: 9789147098552

Utgivningsår: 20121122

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Bo Ahrenfelt

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Organisationsteori och beteende
Vi känner alla till dem, vi har alla drabbats av dem och vi deltar alla i dem. Reviren. De är ett grundläggande mänskligt fenomen som finns inte minst på våra arbetsplatser, där de kan ställa till en hel del problem. Det finns, förenklat, tre slags revir: För svagt revir, där gruppkänsla och samhörighet saknas. För…
Köp här

Isbn: 9789147108640

Utgivningsår: 20121026

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Nabila Alfakir

Kategorier: Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap
En inspirationsbok för alla som vill ha ett fruktbart samarbete mellan skolan och de invandrade familjerna – för barnens bästa. Författaren delar med sig av sina erfarenheter av att skapa konstruktiva möten. Läs mer Boken vill inspirera och stödja lärare att utveckla goda relationer till föräldrar med…
Köp här

Isbn: 9789147109074

Utgivningsår: 20121203

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Ulla Holmberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den här boken innehåller goda råd och tips för dig som kommer att handleda eller som kommer att handledas. Här beskrivs såväl individuell handledning som handledning i grupp.
Köp här

Isbn: 9789147097203

Utgivningsår: 20110629

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Björn Remneland

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
De senaste årtiondenas förändring av affärslandskapet och samhället ställer krav på företagen att förnya sina innovationsprocesser. Allt fler företag väljer nu att öppna upp sitt utvecklingsarbete och bjuda in utomstående aktörer. Öppen innovation är ett begrepp som börjat få fäste inom såväl näringsliv som…
Köp här

Isbn: 9789147107452

Utgivningsår: 20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Anders Häger Jönsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Digitala kampanjer innebär en revolution inom marknadsföringen. Plötsligt går det att driva kampanjer utan behov av stora medieinvesteringar. Allt som krävs av dig är en genuin förståelse för internet som medium, och förmågan att skapa kreativa lösningar som fångar mottagarnas intresse. Den här boken ger dig svar på…
Köp här

Isbn: 9789147107520

Utgivningsår: 20120608

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Pär Ström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
De sociala medierna erbjuder fantastiska möjligheter för marknadsföring och opinionsbildning. Och det behöver inte kosta något! Den här boken ger inspiration, idéer och många praktiska tips på hur du går tillväga. Du får lära dig hur du använder bloggar, Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, poddradio, e-post, Bambuser –…
Köp här

Isbn: 9789147107629

Utgivningsår: 20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: John Steinberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vad är du bra på och inom vilka områden uppnår du bäst resultat? När mår du bäst, har mest flyt och får mest gjort? Vilka projekt och uppgifter får dig att utnyttja dina talanger och styrkor till fullo? Har du fått dessa frågor av din chef på dina senaste medarbetarsamtal? Har du som chef ställt dessa så kallade…
Köp här

Isbn: 9789147108503

Utgivningsår: 20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Tobias Eltell, Johan Åberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Reklamjuridikguiden är en praktisk guide till de vanligaste lagar och branschregler som man kommer i kontakt med vid marknadsföring. Den svarar på de frågeställningar som dyker upp hos en annonsör och reklambyrå när de skapar och lanserar en ny reklamkampanj. Reklamjuridikguiden är en bok för alla som vill lära sig mer…
Köp här

Isbn: 9789147098583

Utgivningsår: 20121108

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Mats Lindgren, Hans Bandhold

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Scenarioplanering är en metod för företag att förutse och hantera framtida förändringar. I boken visar författarna med hjälp av vilka tekniker och verktyg det kan göras. Inspirerande läsning och pedagogisk kurslitteratur för strateger, företagsutvecklare och ledningsgrupp. Läs mer Kunde man ha förutsett krisen inom IT-…
Köp här

Isbn: 9789147108657

Utgivningsår: 20120821

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Birgitta Edberg

Kategorier: Digital livsstil Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Guider och tjänster på nätet Informationsteknik Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Sociala medier
Det nya sociala affärslandskapet kräver nya affärs- och marknadsföringsmodeller med fokus på samarbete, öppen innovation, snabbrörlighet, service marketing och enkel konsumtion exakt när den efterfrågas. Det kräver ett helhetsperspektiv och en Lean-filosofi med fokus på att minska slöseri av kundens tid och energi.…
Köp här

Isbn: 9789163957703

Utgivningsår: 20180120

Utgivare: Thinking Media Sweden

Mediatyp: BC

av: Kjell Rodenstedt, Kent Winther

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Projektledning
Det blir allt vanligare att arbeta i projekt både i företag och i organisationer. Nya verksamheter startar ofta som projekt och förändringar genomförs i projektform. I många företag och organisationer lever flera projekt sida vid sida med "den vanliga verksamheten". Det finns också många företag, och andelen…
Köp här

Isbn: 9789147097524

Utgivningsår: 20120112

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Hans Ingvar Hanson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
En bok för alla som sysslar med kommunikation och reklam – i utbildning, företag, offentliga sektorn, organisationer, reklambyråer, konsulter osv. Den ger tolv tidlösa grundprinciper för kommunikation. Boken fick hedersomnämnande i årets marknadsföringsbok 2007 av Sveriges Marknadsförbund.
Köp här

Isbn: 9789147107469

Utgivningsår: 20120607

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Mats Persson, Sune Hemberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både…
Köp här

Isbn: 9789147107537

Utgivningsår: 20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Rasmus Sellberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Internet är stort, komplext, mångfacetterat och dessutom under ständig förändring. Det är också verksamhetskritiskt. Därför är det angeläget att ha en webbstrategi, en övergripande plan för hur man gör rätt saker – på rätt sätt – i rätt ordning – i digitala kanaler. Den här boken är skriven för dig som på något sätt…
Köp här

Isbn: 9789147097678

Utgivningsår: 20121108

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Hanna Glans

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Jämställdhet lönar sig! Det ger bättre arbetsmiljö, bredare kompetens och större effektivitet. Men hur gör man för att nå och behålla de positiva effekterna av ökad jämställdhet? Boken tar fasta på möjligheterna att driva jämställdhetsarbete med hållbara resultat. Den introducerar en modell med arbetsredskap som kan…
Köp här

Isbn: 9789147107643

Utgivningsår: 20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Anders Kron, Mikael Wallgren

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
I många organisationer har inköpsfunktionen genomgått en genomgripande förändring de senaste åren – inköpschefen sitter i ledningsgruppen och inköpsfunktionen anses vara central för lönsamheten. I boken visar författarna vilken betydelse det har om inköp ses som en del av kärnverksamheten eller inte, och hur detta i så…
Köp här

Isbn: 9789147108534

Utgivningsår: 20120621

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Lars-Johan Åge, Per-Erik Holmgren

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vad är det egentligen som händer när vi gör en affär? År 2009 lanserade Lars-Johan Åge den första vetenskapliga teorin om konsten att göra affärer genom avhandlingen Business Manoeuvring – A Grounded Theory of Complex Selling Processes. I den här boken visar han nu tillsammans med Per-Erik Holmgren hur teorin kan…
Köp här

Isbn: 9789147098606

Utgivningsår: 20121108

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Jan Sandgren

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Nytt ledarskap för en ny värld Världen omkring oss förändras i rasande fart. Blir allt mer gränslös, snabbrörlig, komplex. Vad betyder detta? Och hur ska företag och individer navigera i denna nya värld för att lyckas? I den här boken argumenterar Jan Sandgren för att den nya verkligheten för med sig krav på en ny typ…
Köp här

Isbn: 9789147108664

Utgivningsår: 20120724

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Lennarth Pettersson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vinnande ledarskap är en handbok där du får kunskap att skapa en framgångskultur och där du får din verksamhet att blomstra. Boken svarar på frågor om hur du som chef och ledare praktiskt gör för att sätta medarbetarna i centrum och låta dem som är de verkliga experterna komma med förslag till de bästa lösningarna. När…
Köp här

Isbn: 9789147097692

Utgivningsår: 20121015

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Magnus Widgren

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den här boken är för dig som tycker om att få som du vill. Den är även en inspirationskälla och ett utmärkt verktyg för dig som arbetar med marknadsföring eller försäljning. Du kanske är marknadschef och funderar över varför dina annonser inte ger den effekt som du önskar. Du kanske är krögare och vill få din meny att…
Köp här

Isbn: 9789147107476

Utgivningsår: 20120531

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Johan Sköld

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vad är det som gör att man lyckas inom försäljning av kvalificerade konsulttjänster? Hur gör man för att öka resultatet av sina insatser och hur skapar man affärer med god vinstmarginal? Dessa är frågor som många konsultföretag brottas med, och där några lyckas bättre än andra. I den här boken får du veta hur de mest…
Köp här

Isbn: 9789147107575

Utgivningsår: 20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Jan-Inge Lind, Per-Hugo Skärvad

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Effektiva team är ofta avgörande för ett företags framgång. Här får vi en översikt över användningen av team i olika typer av verksamheter, samt tips och råd om hur man kan skapa effektiva team. Författarna beskriver vad team är och visar hur teamen är en naturlig del av de nya företagsstrukturer och…
Köp här

Isbn: 9789147097913

Utgivningsår: 20120817

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: BC

av: Peter Siljerud

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vår omvärld förändras i ett allt snabbare tempo och kompassnålen tycks snurra åt alla håll. På osäkra grunder ska viktiga beslut fattas i såväl privatliv som arbetsliv. 100 trender – din guide till framtiden är boken som skapar sammanhang i vår snabbföränderliga värld. Den hjälper dig att navigera i en omgivning där…
Köp här

Isbn: 9789147107667

Utgivningsår: 20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Paula Braun, Robert Kessiakoff

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
”Vi kände att vi inom företagsledningen kommit till vägs ände med ständiga toppstyrda besparingsinsatser, så nu var det dags att pröva något nytt …” Citatet beskriver det som får allt fler verksamhetsledningar att bestämma sig för att anamma ett lean tankesätt som strategi för att utveckla sin verksamhet och nå sina…
Köp här

Isbn: 9789147108541

Utgivningsår: 20120621

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Jesper Klit

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
PERSONLIG GENOMSLAGSKRAFT – det vill säga förmågan att nå fram med sitt budskap till andra människor – har blivit en av vår tids högst prioriterade kompetenser hos chefer och medarbetare. Den goda nyheten i sammanhanget är att vi alla kan öka vår personliga genomslagskraft genom träning och genom att vara medvetna om…
Köp här

Isbn: 9789147098613

Utgivningsår: 20121122

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Sigrun Hjelmquist

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Styrelsen inifrån – från formalia till framgångsfaktor ger en sällsynt och tankeväckande inblick i styrelserummen. Det är en personlig berättelse om styrelsearbete där författaren Sigrun Hjelmquist delar med sig av sina erfarenheter från mer än 30 olika bolagsstyrelser under 15 år. Hennes många styrelseuppdrag,…
Köp här

Isbn: 9789147108688

Utgivningsår: 20120724

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Carl Hall

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Miljökapitalisterna är de svenska entreprenörer som tjänar miljardbelopp och samtidigt räddar vår planet. De har tidigt sett att det vi kallar miljöproblem också är världshistoriens största affärsmöjlighet. I den här boken får du läsa om deras historier och vad som gjort dem framgångsrika. Boken beskriver också de tio…
Köp här

Isbn: 9789147098057

Utgivningsår: 20120829

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Pekka A. Viljakainen, Mark Mueller-Eberstein

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Har du modet att leda i en digital och snabbt föränderlig omvärld? En ny generation medarbetare, blivande chefer och kunder har landat. Denna unga generation är mer internationell, mer social och mer mediaorienterad än deras föräldrar någonsin skulle ha kunnat drömma om. De tar snabbt till sig trender och ny teknik.…
Köp här

Isbn: 9789147098064

Utgivningsår: 20120423

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Carina Lätt

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här handboken beskriver hur du kan arbeta med gruppcoachning men också individuell coachning i grupp. Praktiska verktyg och konkreta tips på hur du kan gå tillväga varvas med exempel och en teoretisk bakgrund. Att coacha grupper är den första boken på svenska i ämnet. Den vänder…
Köp här

Isbn: 9789147107681

Utgivningsår: 20120621

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av: Nils-Eric Tedgård

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Att framföra ett budskap kan vara nog så svårt, men det svåraste i samtalet – att lyssna – hur gör man det? Att hålla professionella samtal ingår i yrkesrollen för ledare, lärare och många andra. Den här boken är skriven för dig som vill bli mer trygg i rollen som samtalsledare. Den ger handgripliga råd kring konsten…
Köp här

Isbn: 9789147108565

Utgivningsår: 20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA